BasBQ
Beef en Steak

Simpel visje gegaard over vuur

 
 

Peter_fijten

Vuurmaker
Berichten
79
KISS een veel gehoorde uitspraak uit mijn studenten tijd. Keep It Simple Stupid.

Voor de Q is dit minstens net zo waar. Dat bewijst dit gerecht maar weer. We hadden eens zin in een lekker visje. Meestal maken we dan een filet klaar in de pan. Maar ja ondertussen is de bbq buiten een gewaarde toevoeging van onze keuken geworden, dus het was zo besloten. Vanavond vis van de bbq.

Zo gezegd zo gedaan. Gezin in de auto naar de visboer. Daar 2 verse zeebaarzen laten schoon maken en onder tussen de geur van de kibbeling niet weerstaan dus daar ook maar een bakje van mee. Je moet onderweg naar huis natuurlijk geen honger lijden.

Bbq klaar gemaakt aangestoken en gietijzer er in. Kon dit al lekker warm worden
7441c9e88366f710a1334ed11f1fefbf.jpg



Binnen al vast de ingrediënten bij elkaar gepakt.
9d3d8e608fb8bc1150491f2b23509ebb.jpg


De Q begon ondertussen al lekker warm te worden dus kon er al wat citroen op voor de vinaigrette
2b3a908e5aa461164d5588f657e5e803.jpg

c1ff5bdaa07158d9437eabcfbe4a3f1d.jpg


Toen de vinaigrette (citroensap, mosterd, wittewijnazijn en olijfolie) klaargemaakt. De temperatuur was inmiddels de gewenste 200 graden. De visjes voorzien van zout en de smaakmakers.
5d202e7cd5c74811a5a55b7edd822825.jpg


Dit was voor ons de eerste keer dat we een hele vis op de bbq gingen bereiden dus de volgende stap was vooraf gegaan aan een klein schietgebedje
92e3d44bd62402bb0e1b3081f54223fa.jpg


De geuren die hier van afkwamen waren niet te omschrijven. Man man het water liep me al in de mond. De hele tuin gevuld met een heerlijke geur.

Na een minuutje of 8 liet de huid los van het gietijzer en kon er gedraaid worden.
65eba3ee6cb63ea101684d2287f5e870.jpg


Weer een 8 minuten later liet ook deze kant los. Even beide zijdes gecontroleerd met de thermapen (met een zwangere vrouw is meten toch echt weten).

Aan tafel!!
759952db9e03d6e0c0d5a070efc8dbf6.jpg



Wat een heerlijk visje was dat. Heerlijk opgepeuzeld. Niks geen bestek gewoon handwerk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat 'n fijn en inspirerend enthousiasme, heerlijk!
 
Peter, dit ziet er KISS uit. Visje om te zoenen.
 
schitterend
je ziet gewoon dat de zeebaarsjes erg blij zijn met deze behandeling.

das wel genieten geweest
 
Noem dat maar simpel. Leuk om de citroenen voor de vinaigrette even te grillen.
 
Lekker visje niks mis mooi gedaan en leuke reportage


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Erg leuk gemaakt! Ik heb de vishoofdstad om de hoek. Zal hier ook eens wat vaker mee moeten gaan doen.
Maar mijn complimenten voor jouw bereiding!
 
Heerlijk die vis gegrild op de huid. Dat is zeker smullen. Zal de boss een vragen zeebaars mee te nemen. Meestal vraag ik om Dorade. Maar dit lijkt me ook lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan