BasBQ
Beef en Steak

Simpel visje gegaard over vuur

Peter_fijten

Vuurmaker

KISS een veel gehoorde uitspraak uit mijn studenten tijd. Keep It Simple Stupid.

Voor de Q is dit minstens net zo waar. Dat bewijst dit gerecht maar weer. We hadden eens zin in een lekker visje. Meestal maken we dan een filet klaar in de pan. Maar ja ondertussen is de bbq buiten een gewaarde toevoeging van onze keuken geworden, dus het was zo besloten. Vanavond vis van de bbq.

Zo gezegd zo gedaan. Gezin in de auto naar de visboer. Daar 2 verse zeebaarzen laten schoon maken en onder tussen de geur van de kibbeling niet weerstaan dus daar ook maar een bakje van mee. Je moet onderweg naar huis natuurlijk geen honger lijden.

Bbq klaar gemaakt aangestoken en gietijzer er in. Kon dit al lekker warm worden

Binnen al vast de ingrediƫnten bij elkaar gepakt.

De Q begon ondertussen al lekker warm te worden dus kon er al wat citroen op voor de vinaigrette

Toen de vinaigrette (citroensap, mosterd, wittewijnazijn en olijfolie) klaargemaakt. De temperatuur was inmiddels de gewenste 200 graden. De visjes voorzien van zout en de smaakmakers.

Dit was voor ons de eerste keer dat we een hele vis op de bbq gingen bereiden dus de volgende stap was vooraf gegaan aan een klein schietgebedje

De geuren die hier van afkwamen waren niet te omschrijven. Man man het water liep me al in de mond. De hele tuin gevuld met een heerlijke geur.

Na een minuutje of 8 liet de huid los van het gietijzer en kon er gedraaid worden.

Weer een 8 minuten later liet ook deze kant los. Even beide zijdes gecontroleerd met de thermapen (met een zwangere vrouw is meten toch echt weten).

Aan tafel!!

Wat een heerlijk visje was dat. Heerlijk opgepeuzeld. Niks geen bestek gewoon handwerk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ridevi71

BBQ Junkie

schitterend
je ziet gewoon dat de zeebaarsjes erg blij zijn met deze behandeling.

das wel genieten geweest

Frits

Administrator
Forumleiding

Noem dat maar simpel. Leuk om de citroenen voor de vinaigrette even te grillen.

picosuma

Gemarineerd

Lekker visje niks mis mooi gedaan en leuke reportage

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Robert Z

Stoker

Erg leuk gemaakt! Ik heb de vishoofdstad om de hoek. Zal hier ook eens wat vaker mee moeten gaan doen.
Maar mijn complimenten voor jouw bereiding!

Bram

Gerijpt

Heerlijk die vis gegrild op de huid. Dat is zeker smullen. Zal de boss een vragen zeebaars mee te nemen. Meestal vraag ik om Dorade. Maar dit lijkt me ook lekker.

Bovenaan Onderaan