BasBQ
Beef en Steak

Short ribs

Peeetor

Tondelzoeker
Berichten
7
Één van de stukken vlees die nog op de to-do lijst stond: short ribs.

2 dagen vooraf uit de vriezer gehaald en langzaam laten ontdooien in de koelkast
op de dag van bereiding eerst de ergste vetlaag aan de bovenzijde eraf gehaald en aan de onderzijde het vlies kruislings ingesneden.
daarna een rub van zeezout, verse peper, knoflookpoeder, cayennepeper en chiliflakes erop gesmeerd
Q aan op circa 110 graden en rond 10 uur erop gedaan met een paar chunks rookhout (eikenhout en whiskey vaten)

zonder in te pakken heb ik 'm laten doorgaren naar een kerntemperatuur van ongeveer 92 graden
dat duurde tot 's avonds kwart voor 8. Bijna 10 uur op de Q.
Nog een kleine 20 minuten laten rusten en daarna genieten van dit sappige stuk vlees.

Blij dat het gelukt was om zonder inpakken dit vlees te bereiden. Voor herhaling vatbaar, maar dan begin ik wel wat eerder met het vlees op de q te leggen. Leermomentje.

20201128_093616.jpg
20201128_101701.jpg
20201128_174528.jpg
20201128_193747.jpg
20201128_194355.jpg
 
Mooi gemaakt! Ziet er in ieder geval heerlijk uit. En het blijft toch iets moois die enorme ribben.
 
Mooie foto's. Wordt een klusje voor volgend jaar.
Lekker.
 
Wauw, hier krijg je wel trek van
Ziet er heerlijk uit
 
Ziet er goed uit. Hoeveel kilo was het stuk? En met hoeveel man heb je ervan genoten?
 
Mooi dat het gelukt is. Voordeel van inpakken is wel dat je eerder klaar bent 😉.
 
Ziet er geweldig uit! Ik vind dit één van de lekkerste stukken vlees als het zo goed lukt als deze.
 
Lekker stoer stukje vlees zo. Ik moet het toch nog eens gaan maken van een mooi gemarmerd stuk. Want hier krijg ik honger van.
 
Dat ziet er goed uit! Lekkere korst. Dat wil ik ook wel!
 
Lekker stoer stukje vlees zo. Ik moet het toch nog eens gaan maken van een mooi gemarmerd stuk. Want hier krijg ik honger van.
Bij de Hanos hebben ze graangevoerd Australische short/beefribs. Deze zijn echt heel fijn. Mocht je geen pas hebben, momenteel kun je ook zonder pas naar binnen.
 
Je verliest veel gewicht en je hebt je botten nog, dus neem gerust wat meer mee. ;-)
Afgelopen zondag een stuk van 1,2 kg gemaakt, met 4en van gegeten. Was niet veel maar voldoende met de bijgerechten(zelfgemaakte frietjes en groentepotje. Helaas geen foto's gemaakt van het bereiden anders had ik het graag laten zien. Slechts een foto van het stuk voor het bereid werd. Hoe vinden jullie de marmering van het vlees?
20201209_190058.jpg

Is dit weinig of voldoende? Het vlees smaakte geweldig maar dat kan ook met mijn kookkunsten te maken hebben :sneaky:
 
Afgelopen zondag een stuk van 1,2 kg gemaakt, met 4en van gegeten. Was niet veel maar voldoende met de bijgerechten(zelfgemaakte frietjes en groentepotje. Helaas geen foto's gemaakt van het bereiden anders had ik het graag laten zien. Slechts een foto van het stuk voor het bereid werd. Hoe vinden jullie de marmering van het vlees? Bekijk bijlage 12749
Is dit weinig of voldoende? Het vlees smaakte geweldig maar dat kan ook met mijn kookkunsten te maken hebben :sneaky:

Mooi gemarmerd
 
Afgelopen zondag een stuk van 1,2 kg gemaakt, met 4en van gegeten. Was niet veel maar voldoende met de bijgerechten(zelfgemaakte frietjes en groentepotje. Helaas geen foto's gemaakt van het bereiden anders had ik het graag laten zien. Slechts een foto van het stuk voor het bereid werd. Hoe vinden jullie de marmering van het vlees? Bekijk bijlage 12749
Is dit weinig of voldoende? Het vlees smaakte geweldig maar dat kan ook met mijn kookkunsten te maken hebben :sneaky:
Dikke prima, ligt dus niet aan jouw kookkunsten

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan