Beef en Steak

Schoonmaken handschoenen

Martin de Bruijn

Sprokkelaar
Goeienavond,

Ik heb een mooi setje handschoenen voor sinterklaas. Van die suède hittebestendige:

PyroProducts® Hittebestendige Handschoen Leer https://share.google/ziHzdIDW97JFC3LJP

Hebben jullie tips om die schoon te maken als er vet of etensresten opzitten?

Soms.is een stuk vlees draaien met je handen toch makkelijker als een tang, maar ik weet niet of ze daar van opknappen.

Daar gebruik ik gewone handschoenen voor, met daaroverheen een grotere maat nitril-handschoenen. Zo doe ik het ook als ik bijvoorbeeld spareribs uit het rekje of uit de folie moet halen.
Het zijn van die wat dunnere stoffen handschoenen.

Soms.is een stuk vlees draaien met je handen toch makkelijker als een tang, maar ik weet niet of ze daar van opknappen.
Vlees draaien met bbq handschoenen heb ik zelf nooit gedaan .
Wellicht heb je beter gereedschap nodig.
Grote stukken vlees en ook kleinere draai ik zelf het liefst met een meatflipper.

IMG_3441.jpeg

Je zou de handschoenen kunnen inspuiten met impregneer spray.
Dan zijn ze wat meer vuil afstoten, en zullen ze minder vocht absorberen.

Ik heb enkele maatjes hele fijne bbq-tangen en een "slechte" voor de kooltjes. Dus ik draai ook geen vlees met mijn handschoenen.

Ben toch wel benieuwd of er tips zijn. Heb zelf van die handschoenen van hittebestendige stof en deze worden toch ook vies.
Ik raak geen vlees aan maar wel een rooster dat ik eraf pak als ik switch van indirect naar direct of een platesetter die ik eruit haal. Hier zit ook vaak nog vuil aan.

Ik koop goedkope lederen las handschoenen voor alles wat heet is. ( max € 10 per paar meestal € 6)
Vlees draai ik om met een tang.
De lederen variant krijg je niet meer schoon en levert daarmee veel van zijn isolatie waarde in.

Ik koop goedkope lederen las handschoenen voor alles wat heet is. ( max € 10 per paar meestal € 6)
Vlees draai ik om met een tang.
De lederen variant krijg je niet meer schoon en levert daarmee veel van zijn isolatie waarde in.
Die heb ik en gebruikte ik ook. Als ze vuil zijn worden ze ook hard, verliezen bovendien inderdaad een groot deel van hun hitte isolatie en dan gooi je ze weg en koopt nieuwe.
Tegenwoordig gebruik ik van die stoffen hittebestendige handschoenen (voorbeeld zie foto), voordeel is dat ze veel soepeler zijn dan de lederen, nadeel als ze nat worden is in 1 keer de hitte-isolatie weg en brand je je tengels, het devies is droog houden en je vlees met een tang draaien
1769763217174.png

@Ewald : zijn deze wel te reinigen?

Alles wat door drenkt met vloeistof is op dat moment zijn isolatiewaarde kwijt. Ook een keukendoek.
Een katoenendoek is wel beter te wassen.

@Ewald : zijn deze wel te reinigen?

Alles wat door drenkt met vloeistof is op dat moment zijn isolatiewaarde kwijt. Ook een keukendoek.
Een katoenendoek is wel beter te wassen.
Ik denk het wel alleen komen ze nooit zover bij mij, ze slijten wel na een tijdje en dan vallen er gaten in de buitenkant (niet in het aramide hitte bestendige binnengedeelte) dan gooi ik ze weg en koop nieuwe

Ik gebruik voor de wat gore klussen vaak mn oude. Bijvoorbeeld een vet warm rooster er even snel af. De nieuwe probeer ik dan langer netjes te houden, als die weer gaten hebben of niet meer goed schoon te krijgen zijn worden dat mn nieuwe oude handschoenen.

Vlees keren met handschoenen herken ik vanuit gemak, dat heb ik mezelf wel afgeleerd. Dan maar ff een vork in een 3kg brok procureur.

Ik gebruik uitsluitend aramide handschoenen. Uiteraard worden ze vuil maar je kunt ze prima wassen is een sopje Biotex.

Terug
Bovenaan Onderaan