Beef en Steak

Saus: Pindasaus, de lekkerste

Schillen doe ik met een lepel. Dan haal je alleen de schil eraf. Ik heb nog weleens gerechten waar gember doorheen gaat dus dan wil ik het eraf hebben.
Koop ook altijd grote stukken. Die schil ik en wat over is na mijn recept gaat de vriezer in.

Schillen doe ik met een lepel. Dan haal je alleen de schil eraf. Ik heb nog weleens gerechten waar gember doorheen gaat dus dan wil ik het eraf hebben.
Koop ook altijd grote stukken. Die schil ik en wat over is na mijn recept gaat de vriezer in.
Ik vries ook altijd in, gember raspt iets bevroren fijner dan ontdooit, dat dunne schilletje mits vers en schoon en zonder knoesten hindert mij niet en is gewoon eetbaar bevat ook nog voedingsstoffen zegt men. Ik rasp gember altijd met een zesteur, heel fijn dus, dat flinterdunne schilletje zie je niet meer terug, als de schil er niet uitziet, taai en dik dan schil ik het eraf. In plakjes gesneden gember daar hindert de schil me helemaal niet (mits schoon) die wordt er toch weer uitgezeefd.

Schillen/schrapen met een (thee)lepeltje is ook een manier, zo halen wij het vel van geblakerde Paprika af, zo ook de zaadlijsten uit pepers.

Fantastisch @Ewald ! Deze vandaag gemaakt. Echt een topper!
Ik had nog nooit eerder gewerkt met Trassi en met Gula Djawa, dus dat was een hele beleving.

Wel even in de binnenkeuken, want dat weer van vandaag nodigde niet echt uit.

Iemand nog tips om de trassi ‘geurdicht’ te bewaren? Man man man das heftig spul!

Resultaat: helemaal top!!

IMG_2661.jpeg

Fantastisch @Ewald ! Deze vandaag gemaakt. Echt een topper!
Ik had nog nooit eerder gewerkt met Trassi en met Gula Djawa, dus dat was een hele beleving.

Wel even in de binnenkeuken, want dat weer van vandaag nodigde niet echt uit.

Iemand nog tips om de trassi ‘geurdicht’ te bewaren? Man man man das heftig spul!

Resultaat: helemaal top!!

Bekijk bijlage 77075
Welkom bij de trassie junkies.
Ik bewaar de trassie altijd in een klein lucht dicht plastic bakje.
Elke keer als ik de naam Trassie hoor of lees dan giert de umami al door mijn hoofd.
Wat een geweldig spul en de geur is absoluut anders dan de smaak.
Eenmaal gewend aan de geur dan word je er als een kat naar toe getrokken.🤣

Laatst bewerkt:
Welkom bij de trassie junkies.
Ik bewaar de trassie altijd in een klein lucht dicht plastic bakje.
Elke keer als ik de naam Trassie hoor of lees dan giert de umami al door mijn hoofd.
Wat een geweldig spul en de geur is absoluut anders dan de smaak.
Eenmaal gewend aan de geur dan word je er als een kat naar toe getrokken.🤣
Zonder trassie geen nasi

Ik bewaar trassi in een zakje in de vriezer.

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan