Beef en Steak

Saus: Pindasaus, de lekkerste

Schillen doe ik met een lepel. Dan haal je alleen de schil eraf. Ik heb nog weleens gerechten waar gember doorheen gaat dus dan wil ik het eraf hebben.
Koop ook altijd grote stukken. Die schil ik en wat over is na mijn recept gaat de vriezer in.

Schillen doe ik met een lepel. Dan haal je alleen de schil eraf. Ik heb nog weleens gerechten waar gember doorheen gaat dus dan wil ik het eraf hebben.
Koop ook altijd grote stukken. Die schil ik en wat over is na mijn recept gaat de vriezer in.
Ik vries ook altijd in, gember raspt iets bevroren fijner dan ontdooit, dat dunne schilletje mits vers en schoon en zonder knoesten hindert mij niet en is gewoon eetbaar bevat ook nog voedingsstoffen zegt men. Ik rasp gember altijd met een zesteur, heel fijn dus, dat flinterdunne schilletje zie je niet meer terug, als de schil er niet uitziet, taai en dik dan schil ik het eraf. In plakjes gesneden gember daar hindert de schil me helemaal niet (mits schoon) die wordt er toch weer uitgezeefd.

Schillen/schrapen met een (thee)lepeltje is ook een manier, zo halen wij het vel van geblakerde Paprika af, zo ook de zaadlijsten uit pepers.

Terug
Bovenaan Onderaan