Beef en Steak

Sate

derkzz

Pitmaster
Hoi hoi..

Sate..nou hier had ik al dagen zin in.. snel maken dus..

Vanochtend uit de nachtdienst de varkenshaas gesneden, en gemarineerde met ketjap, home made sweet chilli, all purpose rub, knoflookje en een halve peper

20241021_073947.jpg

20241021_170058.jpg

De Joe opstoken met een niet zo speciaal biertje.

20241021_165337.jpg
.

Varkenshaasje aan spiesjes rijgen..

20241021_170558.jpg

Bij 150 graden indirect er op..

20241021_170932.jpg

Na 15 min ff draaien..
Bij een graadje of 60 afgrillen..

20241021_174153.jpg

Bij 65 graden op een bordje.. homemade pindasaus er bij..
Aftoppen met een gefrituurd uitje..
20241021_174822.jpg

20241021_174824.jpg

20241021_174835.jpg

Meer heb je niet nodig toch 😁.

Dank voor het lezen

Ziet er goed uit! Je bedenkt goeie dingen in je nachtdienst ;)

Oh , lekker bij mijn biertje nu 😋

Heerlijk, hier mag je mij midden in de nacht voor wakker maken.

Niets meer aan doen. Behalve genieten.
Werk ze.

Lekker altijd welkom: een goed satéetje.

Nu ik dit gezien heb, kan het zomaar voorkomen dat er hier deze week ook weer een paar pennen opgaan.

Vandaag was de combinatie klep dicht, direct grillen aan de beurt met kip sateetjes. Gerubt met saté kruiden van de markt. Volgende keer gaan we een lekkere marinade uitproberen. Met de klep dicht heeft zijn voordelen; minder snel uitdrogen en rook trekt er lekker in. Whiskey snippers gaan hier best lekker mee samen trouwens. Ook aan tafel waren de resultaten goed te merken 😋 Bedankt voor de inspiratie @derkzz

FullSizeRender.jpeg

IMG_1606.jpeg

In navolging van Derkz vandaag ook saté op de bbq.
Wat varkenshaasjes gescoord .

Dagje in de marinade :ketjapmanis./lepeltje bruine suiker/sap van een limoen/ puntje 5kruiden/ lepel olijfolie/ 3 tenen knoflook en sriracha en klein brokje Gember. In de vijzel en in een zipzak.
Op het eitje wat friet en op de weber het vlees zodat het gelijk klaar is.
Eenvoudig maar ohhh zo lekker.

20241025_174728.jpg

20241025_174737.jpg

20241025_180704.jpg

Ik zit nog vol van het avondeten, maar die varkenhaassate zou ik zo naar binnenschuiven! En bedankt voor de suggestie, ik maak sate eigenlijk altijd van kip, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Vandaag was de combinatie klep dicht, direct grillen aan de beurt met kip sateetjes. Gerubt met saté kruiden van de markt. Volgende keer gaan we een lekkere marinade uitproberen. Met de klep dicht heeft zijn voordelen; minder snel uitdrogen en rook trekt er lekker in. Whiskey snippers gaan hier best lekker mee samen trouwens. Ook aan tafel waren de resultaten goed te merken 😋 Bedankt voor de inspiratie @derkzz
klep dicht scheelt zeker.. in het begin rustig indireckt, en op het laatste een likje vuur en je zit gebakken

Hier vandaag ook, want het was Satay Friday!
Satay Ajam, met eigen marinade.

lekker bezig mensen!! heerlijk gegeten iedereen zo te zien.
toffe grill heb je daar

Dat ziet er allemaal verdomd smakelijk uit!

Heb voor morgen bavette pinwheels op het programma, maar nu heb ik zin in saté 😆

Terug
Bovenaan Onderaan