BasBQ
Beef en Steak

Sate Ayam en Sate Palembang (Indostok)

Smide

Sprokkelaar
Berichten
37
Hallo Grillers,

Afgelopen tijd mij laten inspireren door het boek Indostok van Vanja van der Leeden.

In dit prachtige boek vol met recepten, mooie foto's en informatie laat je je meenemen in de meest verrukkelijke sate's.(aanrader)

Vandaag heb ik 2 types gemaakt, de Sate Ayam en de Sate Palembang.

Voor de Ayam heb ik kippendij gebruikt, helaas zonder vel omdat die even niet voorhanden was.
Voor de Palembang heb ik prachtige stukke sucade gebruikt.

Ik zal verder geen receptuur benoemen maar het was werkelijk heerlijk, nogmaals het boek is een aanrader.

Bij deze 2 sate's heb ik Bumbu Kacang Manis gemaakt.(zoete pindasaus)
20210417_084413.jpg


Sate Ayam:
20210417_090648.jpg
20210417_092323.jpg
20210417_171257.jpg
20210417_180353.jpg
20210417_180905.jpg



Sate Palembang:

20210417_105500.jpg
20210417_110456.jpg
20210417_171301.jpg
20210417_182934.jpg


Bumbu Kacang Manis:

20210417_130913.jpg
20210417_134334.jpg



Wij hebben heerlijk gegeten, en nogmaals kan ik dit mooie boek iedereen aanraden die van een lekker stokje sate houdt.

Mvg

Eric

20210417_105500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo je hebt er zelfs een speciale grill voor. Keurig hoor!!! Ziet er smakelijk uit😁
 
@Zwientie haha ja een sate bbq, heel eenvoudig ding maar ooo zo handig en geeft toch leuke draai aan het concept sate maken.
 
Lekker! Sate is een van mijn favorieten. Leuk zo'n eigen sate bbq. Dat boek ga ik eens bekijken.
Bedankt voor de tip.
 
Ziet er erg lekker uit, Indostok en Indorock heb ik ook hele mooie boeken met geweldige recepten
al vind ik dat Vanja soms een beetje te veel geleid wordt door haar sponsors met betrekking tot merken.;)
 
Indorock heb ik nog niet maar gaat er wel komen.

Qua merken kijk ik niet naar, maar begrijp wel wat je bedoeld.
Ik vind de style van het boek echt prachtig.
 
Ziet er heerlijk uit, dat boek gaat op mijn verlanglijst. Ben dol op sate net als iedereen 😁
 
Dag ziet er lekker uit. Hier nog een fan van indorock en indostok. Heb zelf nog nooit stilgestaan bij wat we gezegd wordt over de merken. Let er wellicht niet zo erg op.

Bedankt voor het delen!
 
Mooie bordjes man! Lust ik.
Hier ook fan van de Indorock en Indostok, ik zie die merken vooral als tips. Maar idd, ze vallen mij ook op.
Ik ben vooral fan van de eerste twee satés, vooral de Quick and Dirty. Heerlijk simpel.
 
Ziet er heerlijk uit en mooi in beeld gebracht met leuke foto's !
Het boek gaat alvast op mijn kerstlijstje
 
zo hee. dat ziet er geweldig goed uit zeg.
zal ook heerlijk geroken hebben met al die ingrediënten
top
 
Dit is wat voor mij. Ziet er geweldig uit.
Smullen van sate's is al jaaaren mijn grote hobby. 😋😋😋
 
Dat ziet er pas lekker uit, heerlijke Sate. Mooie BBQ ook zo'n 40 jr. terug zijn wij ook met een dergelijke bak begonnen maar dat was niet zo'n mooie r.v.s. uitvoering anders hadden we hem waarschijnlijk nog wel gehad (y)

Oeps, weer een server probleem.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er pas lekker uit, heerlijke Sate. Mooie BBQ ook zo'n 40 jr. terug zijn wij ook met een dergelijke bak begonnen maar dat was niet zo'n mooie r.v.s. uitvoering anders hadden we hen waarschijnlijk nog wel gehad (y)

Oeps, weer een server probleem.
Yes, ik kan weer een berichtje plaatsen dus probleem met de server is opgelost? dank voor de reparatie (y)
 
Heerlijke stokkies...
 
Dat ziet er goed uit zeg. Lekker op een saté gril. Daar wordt ge blij van
Ik bouw de WGA nog weleens om tot saté gril, maar dat ziet er lang niet zo gaaf uit. Ik ben eigenlijk niet zo van de kookboeken, maar als ik deze plaatjes zie wil ik dat boek wel een lezen. Krijg er gewoon honger van
 
Terug
Bovenaan Onderaan