BasBQ
Beef en Steak

Sardientjes

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's

Afgelopen weekend heerlijke sardientjes gegrilled. Ik ga er weinig woorden aan spenderen, maar het was verschrikkelijk lekker dus wil ik het graag met jullie delen.

Marinade voor 1 kilo sardientjes:
sap van een halve citroen
scheutje olijfolie
een cayennepeper, klein gesneden
2 teentjes knoflook, geperst
een restje bieslook heb ik er ook maar bij gedaan
een snufje wakame
zout naar smaak

Alles bij elkaar gooien en een paar uurtjes (of een nachtje) laten intrekken.
Sardientjes schoonmaken en ontschubben en een uurtje tot anderhalf uurtje in de marinade
Vervolgens lekker grillen boven direct vuur voor 3-5 minuten per kant
Eet smakelijk

De pics

Ingrediënten voor de marinade (de bieslook moet je er maar even bijdenken :ROFLMAO: )

20230923_095234.jpg


Het ruikt heerlijk. Dit mag een nachtje intrekken

20230923_100347.jpg


Visjes schoonmaken 😝

20230923_104946.jpg



20230923_104940.jpg


Marineren

20230923_172623.jpg


En grillen maar :cool:💪

20230923_184759.jpg



20230923_185535.jpg


Op het bordje

20230923_190148.jpg


20230923_190239.jpg


Dank voor het kijken

Rick
 
Smullen!! Je vingers bij aflikken, heerlijk, sardientjes van de barbecue, zo'n ondergewaardeerd lekker visje dat helemaal tot zijn recht komt op de BBQ, de lekkerste sardientjes heb ik ooit in Portugal bij portugese tante gegeten.....kan er zo nog van watertanden....marinade ziet er lekker uit, ga ik ook proberen! 😋 😋 😋
 
Heerlijk! Inderdaad vaak ondergewaardeerd, maar zo lekker.

Heb ze ook nog liggen, bedankt voor de inspiratie! 🐬🐋🦈
 
Moordadig lekker.
Sardinhas grelhadas. In Portugal visjesachtig lekker.
Ga ik van het weekend ook maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben grote fan van sardientjes. Jammer dat hier geen echte viswinkel in de buurt ligt waar ik af en toe eens kan binnen wippen.
 
Smullen!! Je vingers bij aflikken, heerlijk, sardientjes van de barbecue, zo'n ondergewaardeerd lekker visje dat helemaal tot zijn recht komt op de BBQ, de lekkerste sardientjes heb ik ooit in Portugal bij portugese tante gegeten.....kan er zo nog van watertanden....marinade ziet er lekker uit, ga ik ook proberen! 😋 😋 😋
Thnx
En..........Je heb er nooit genoeg
 
Ik ben grote fan van sardientjes. Jammer dat hier geen echte viswinkel in de buurt ligt waar ik af en toe eens kan binnen wippen.
Sardienes zijn hier ook slecht verkrijgbaar bij de visboeren.
Koop je meestal in kg zaken bij de Sligro. Wel ff zelf schoon maken.
 
Ziet er goed uit!

Ga ik ook een keer proberen.
 
Ziet er lekker uit
 
De grotere visboer op de markt, heeft die meestal wel. Of een viswinkel
Maar het is iets dat bijzonder weinig verkoopt. Aan de kust ga je wel veel meer kans maken. Ik vraag altijd aan mijn schoonouders als ze aan zee zitten dat voor ze afkomen even stoppen aan de vismijn in Nieuwpoort of Oostende, veel verser kan je het niet hebben :)

@Free_ltd die visboer op de markte in Kortenberg had dat vroeger, maar voor de rest zijn er bijzonder weinig viswinkels in de buurt. Haacht, net voor Keerbergen is er 1 en in Leuven ook maar eentje denk ik.
 
Die zien er smakelijk uit Rick😋

We hebben binnenkort een vis avondje met vis gerechten die komen van de Bbq, Ik ga dit recept dan ook van je lenen ☺️

Dankjewel voor het delen ervan 👊🏻
 
De grotere visboer op de markt, heeft die meestal wel. Of een viswinkel
Maar het is iets dat bijzonder weinig verkoopt. Aan de kust ga je wel veel meer kans maken. Ik vraag altijd aan mijn schoonouders als ze aan zee zitten dat voor ze afkomen even stoppen aan de vismijn in Nieuwpoort of Oostende, veel verser kan je het niet hebben :)

@Free_ltd die visboer op de markte in Kortenberg had dat vroeger, maar voor de rest zijn er bijzonder weinig viswinkels in de buurt. Haacht, net voor Keerbergen is er 1 en in Leuven ook maar eentje denk ik.
Probleem is dat die markt op donderdagmorgen is en dat voor mij een werkdag is :D
Eens kijken als ik dan toevallig vrij heb om er te passeren. Ik kom er soms wel onderweg tegen omdat ik redelijk wat op de baan zit, maar moet het ook meteen thuis koel kunnen leggen en dat lukt niet. Ik heb gezien dat er een viswinkel niet zo ver van mijn werk is. Ga daar eens binnen wippen als ik eens tijd heb.
 
Probleem is dat die markt op donderdagmorgen is en dat voor mij een werkdag is :D
Eens kijken als ik dan toevallig vrij heb om er te passeren. Ik kom er soms wel onderweg tegen omdat ik redelijk wat op de baan zit, maar moet het ook meteen thuis koel kunnen leggen en dat lukt niet. Ik heb gezien dat er een viswinkel niet zo ver van mijn werk is. Ga daar eens binnen wippen als ik eens tijd heb.
deze komen ook gewoon diepgevroren van de groothandel hoor. Hanos
 
Sardientjes grillen... leuk voor de buren! :ROFLMAO:

Heerlijk Rick!
 
Terug
Bovenaan Onderaan