BasBQ
Beef en Steak

Sardientjes

Schitterend gemaakt Rick :love:
Ik heb ze nog gegeten, al ben ik er wel heel erg nieuwsgierig naar, ze zien er altijd zo smakelijk uit 🥰

Ik vraag mij altijd af, hoe zit dat met die graatjes 🤔
Eten jullie die op of zijn die er gemakkelijk uit te halen 🤷‍♀️

Ik ben gek op vis (behalve gerookte makreel en forel, jakkie) bij een sliptong schuif je zo de zij graatjes eraf en geef hem een snede in het midden een je schuift zo de plakjes vis eraf, ff omdraaien en dan de achterkant en je hebt een mooie kale graat over, maar dat zal niet bij zo'n sardientje lukken!
Vroeger thuis hadden we weleens haring met van die dunne kleine graatjes, volgens mijn moeder kon je die gewoon opeten, nou echt niet want ik stond kotsend boven de gootsteen 🤮

Dus hoe zit dat met de graatjes van een sardientje?
 
Yups in België geen Metro (Makro) meer

Sligro is er wel, maar is enkel voor bedrijven hier en groothandel eigenlijk. En ook niet op de meest bereikbare plaatsen hier
En Hanos is er alleen in Antwerpen en Hasselt en Antwerpen wil je mijden als de pest, Hasselt is ook een uur rijden.
 
Schitterend gemaakt Rick :love:
Ik heb ze nog gegeten, al ben ik er wel heel erg nieuwsgierig naar, ze zien er altijd zo smakelijk uit 🥰

Ik vraag mij altijd af, hoe zit dat met die graatjes 🤔
Eten jullie die op of zijn die er gemakkelijk uit te halen 🤷‍♀️

Ik ben gek op vis (behalve gerookte makreel en forel, jakkie) bij een sliptong schuif je zo de zij graatjes eraf en geef hem een snede in het midden een je schuift zo de plakjes vis eraf, ff omdraaien en dan de achterkant en je hebt een mooie kale graat over, maar dat zal niet bij zo'n sardientje lukken!
Vroeger thuis hadden we weleens haring met van die dunne kleine graatjes, volgens mijn moeder kon je die gewoon opeten, nou echt niet want ik stond kotsend boven de gootsteen 🤮

Dus hoe zit dat met de graatjes van een sardientje?
Hoi Jet, dankjewel.
Ze zijn ook erg smakelijk.

Eigenlijk is het bij elke vis min of meer hetzelfde: als het goed gaar is dan schuif je idd hel erg makkelijk het "visvlees" eraf.
Je kan het er zo met je vingers afpakken zeg maar. Dat was ook bij deze sardientjes.
Sardientjes kunnen nog wel hele dunne graatjes hebben bij de "borstkas". Maar ook daarvoor geldt: die hele haar-dunne graatjes zijn erg zacht en kan je gewoon opeten. Je merkt het niet eens. Als ze wat steviger zijn dan blijven ze vastzitten aan de ruggegraat.

Je kan natuurlijk ook eerst met een mesje het visvlees eraf halen en dat nog even controleren op graten.

Je kan het op zijn minst gewoon eens ff proberen. Simpel en snel.
 
Yups in België geen Metro (Makro) meer

Sligro is er wel, maar is enkel voor bedrijven hier en groothandel eigenlijk. En ook niet op de meest bereikbare plaatsen hier
En Hanos is er alleen in Antwerpen en Hasselt en Antwerpen wil je mijden als de pest, Hasselt is ook een uur rijden.

Hasselt valt mee vermits mijn kantoor in Herk-de-Stad is, maar het is toch wel een serieuze omweg. Ik ga die viswinkel hier op de steenweg richting Hasselt eens binnen wippen bij gelegenheid.
 
@Free_ltd
Ik weet niet meer exact van welke côté jij was. Dacht Vl-Brabant aan de kant van Limburg?

Volgende zijn misschien opties?
- Van Zon te Kampenhout (groothandel, maar ook vr particulieren)
- Vandermaesen viswinkel (verschillende vestigingen)
- de Colruyt heeft volgens mij ook sardientjes in de diepvries
 
@Free_ltd
Ik weet niet meer exact van welke côté jij was. Dacht Vl-Brabant aan de kant van Limburg?

Volgende zijn misschien opties?
- Van Zon te Kampenhout (groothandel, maar ook vr particulieren)
- Vandermaesen viswinkel (verschillende vestigingen)
- de Colruyt heeft volgens mij ook sardientjes in de diepvries

Heeft van Zon vis ? Eigenlijk nog nooit binnengeweest en mama van mijn 2de petekindje werkt daar en passeer ik regelmatig en is voor mij 5 minuten rijden. Misschien toch eens binnengaan dan
 
@Free_ltd
Ik weet niet meer exact van welke côté jij was. Dacht Vl-Brabant aan de kant van Limburg?

Volgende zijn misschien opties?
- Van Zon te Kampenhout (groothandel, maar ook vr particulieren)
- Vandermaesen viswinkel (verschillende vestigingen)
- de Colruyt heeft volgens mij ook sardientjes in de diepvries
Ik woon idd in die streek. Van zon heb ik kaart om te kopen, maar kom er nooit eigenlijk. Mss nog eens binnen wippen.
 
Laatst bewerkt:
Van Zon te Beringen ga ik altijd winkelen.
Zij hadden daar tot voor kort een Vandermaesen viswinkel in het gebouw. Die is helaas onlangs gestopt. Nu hebben ze in Van Zon zelf een zeer uitgebreide visafdeling (vers en diepvries).
Ook heeft Van Zon een samenwerking met Slagerij Carmans (online heet dat Atelier François). Dat is een gigantische afdeling binnen Van Zon met het grootste aanbod aan bbq vlees dat ik ooit gezien heb. (Picanha, procureur, tomahawk, ...) (hert, everzwijn, kangoeroe,krokodil,...) (Iberico, Wagyu, Minhota, Rubia, ...)
Moest je in de buurt van Beringen zijn, ga zeker eens kijken.

Zelf nog nooit in Van Zon Kampenhout geweest. Die is sowieso veel kleiner. Heb geen idee van het aanbod vlees en vis aldaar.

Maar dus Colruyt heeft ook sardientjes in de diepvries: https://www.colruyt.be/nl/producten/1090
 
Van Zon te Beringen ga ik altijd winkelen.
Zij hadden daar tot voor kort een Vandermaesen viswinkel in het gebouw. Die is helaas onlangs gestopt. Nu hebben ze in Van Zon zelf een zeer uitgebreide visafdeling (vers en diepvries).
Ook heeft Van Zon een samenwerking met Slagerij Carmans (online heet dat Atelier François). Dat is een gigantische afdeling binnen Van Zon met het grootste aanbod aan bbq vlees dat ik ooit gezien heb. (Picanha, procureur, tomahawk, ...) (hert, everzwijn, kangoeroe,krokodil,...) (Iberico, Wagyu, Minhota, Rubia, ...)
Moest je in de buurt van Beringen zijn, ga zeker eens kijken.

Zelf nog nooit in Van Zon Kampenhout geweest. Die is sowieso veel kleiner. Heb geen idee van het aanbod vlees en vis aldaar.

Maar dus Colruyt heeft ook sardientjes in de diepvries: https://www.colruyt.be/nl/producten/1090

Enkel in Beringen is het een enorm uitgebreid assortiment. De webshop van Atelier Francois is wat karig ten opzichte van de winkel zelf. Ik ging er vanuit dat het in Kampenhout ook heel uitgebreid ging zijn. Een jaar of 2 geleden gaan kijken en dat viel toch wel dik tegen. 2 spareribs, buikspek, arrosticini's en een jodenhaas heb ik toen meegebracht. Meer was er niet en viel ff achterover aan de kassa dat dit voor €245 was.

Had eens op FB een reactie gegeven dat het jammer was dat ze in Kampenhout nauwelijks iets hadden voor de BBQ en kreeg als antwoord dat ik alles kon bestellen en het daar ophalen. Maar waarom dan niet goedkoper bij een online winkel bestellen die het thuis aflevert :cool: Vreemde reactie van hun :D Maar binnenkort mss nog eens gaan kijken ivm de vis daar.
 
Yups in België geen Metro (Makro) meer

Sligro is er wel, maar is enkel voor bedrijven hier en groothandel eigenlijk. En ook niet op de meest bereikbare plaatsen hier
En Hanos is er alleen in Antwerpen en Hasselt en Antwerpen wil je mijden als de pest, Hasselt is ook een uur rijden.
Op zaterdag is Wommelgem prima te doen. Uit ervaring weet ik dat dit een prachtige winkel is 😂.
 
Laatst bewerkt:
@cricque en @Free_ltd

Net nu in het nieuws: vanaf mei een nieuwe grote vestiging te Kampenhout.


Interesting, dat is echt nog 5 minuten rijden voor mij dus :) Dat zal dus naast het gebouw van jennes moeten komen dan want Bols zie ik niet zo snel vertrekken of verkopen. Of op die gigantische parking, die waren ze in de week aan het openbreken en vond ik nogal bizar.
Je had vroeger nog de Makro in Machelen, was wel gemakkelijk bereikbaar, was wel al een stuk verder (voor mij althans). Maar wilt zeggen nog meer verkeer, en er is daar al enorm veel verkeer. Geen idee hoe ze dat er weer door gekregen hebben, dat is daar echt een knooppunt waar het de hele dag druk is
 
Lekker bezig geweest Rick!
 
Terug
Bovenaan Onderaan