BasBQ
Beef en Steak

Sappige Januari - Whisky & Maple Cured Bacon


Haha

Heb geen hard bewijs maar ga vooralsnog uit van de puber-share


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gelukt, helaas niet al te veel foto’s gemaakt maar toch nog een paar.
Een stukje bacon gesnoept, heerlijk met een biertje uit de “koelkast”
De rest vacuüm verpakt en verdeeld onder m’n vrienden.

Deze ga ik vaker maken! Bedankt [mention]Sander72 [/mention]

04b0f5efc6664049ade54e643337ed37.jpg



4ea60cf603d1271a09cc808cf213c86a.jpg

4235682e5cecab1f1e59bf61004e8be9.jpg


En als tussendoortje de zalmbonbons van [mention]Trijsie [/mention]

67f32081cfa7a7f2cec445efc2ef196d.jpg

0a2febf2939946a207f7674ea999cc99.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat een plaatjes, kan niet anders dan dat het gesmaakt heeft. Ook deze sla ik weer op voorlater! 👏🏻
 
Na lang zoeken eindelijk dit draadje terug gevonden….
Ik wil iets soortgelijks proberen dit weekend. Maar, vroeg me af hoeveel whiskey ik bij de pekel zou gooien. @Sander72 heb jij een advies?
 
Na lang zoeken eindelijk dit draadje terug gevonden….
Ik wil iets soortgelijks proberen dit weekend. Maar, vroeg me af hoeveel whiskey ik bij de pekel zou gooien. @Sander72 heb jij een advies?
Let op, je buikspek moet een week in de pekel, dit weekend gaat dus niet meer lukken.
 
Na lang zoeken eindelijk dit draadje terug gevonden….
Ik wil iets soortgelijks proberen dit weekend. Maar, vroeg me af hoeveel whiskey ik bij de pekel zou gooien. @Sander72 heb jij een advies?

2 eetlepels whisky erbij in de zak is al goed!
 
Ziet er allemaal heerlijk uit ,die buikspek staat ook op mijn lijstje.
Een glaasje whisky en een lekker biertje erbij heerlijk allemaal ,dat is smullen.

Groet Peter.
 
Tja, wat een heerlijk gerecht! Bacon, whisky en malle syrup. Top combinatie. Succes met de foto wedstrijd!
 
Is het echt een moetje? Of vanavond in de pekel en dan zondagavond bereiden….
Nee, dan heeft het stuk vlees tekort in de pekel gelegen. Je pekel heeft dan niet genoeg tijd gehad om de kern van het vlees te bereiken. Je krijgt dan een lelijke bruine kleur in het midden.
 
Het ziet er weer heerlijk uit Sander tja die whisky ik weet niet of ik dit merk er voor zou opofferen moet ik nog eens over nadenken 't zal wel erg lekker smaken :giggle: .
Als poes Loes je bezigheden zo vol belangstelling volgt valt er dan wel eens wat van tafel of is het puur interesse ik kan me zo voorstellen dat ie dat ook wel lekker vind.;)
 
Het ziet er weer heerlijk uit Sander tja die whisky ik weet niet of ik dit merk er voor zou opofferen moet ik nog eens over nadenken 't zal wel erg lekker smaken :giggle: .
Als poes Loes je bezigheden zo vol belangstelling volgt valt er dan wel eens wat van tafel of is het puur interesse ik kan me zo voorstellen dat ie dat ook wel lekker vind.;)

Ach, dat ene glaasje. En je proeft die whisky wel echt lekker terug hoor! Maar een goedkopere is ook prima! Ik gebruik er ook wel eens een Bourbon voor, ook heerlijk!

Loes vindt het maar wat interessant, maar ze heeft nooit de prooi aangevallen. Alleen maar gesnuffeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Ach, dat ene glaasje. En je proeft die whisky wel echt lekker terug hoor! Maar een goedkopere is ook prima! Ik gebruik er ook wel eens een Bourbon voor, ook heerlijk!

Loes vindt het maar wat interessant, maar ze heeft nooit de prooi aangevallen. Alleen maar gesnuffeld.
't is een kwestie van smaak natuurlijk en ik heb het echt geprobeert maar aan Bourbon kan ik maar niet wennen wellicht kocht ik de verkeerde merken.?:unsure:
 
't is een kwestie van smaak natuurlijk en ik heb het echt geprobeert maar aan Bourbon kan ik maar niet wennen wellicht kocht ik de verkeerde merken.?:unsure:

Ik hou van bijna alles met alcohol. Bourbon om te drinken vind ik erg lekker. Vooral op zomeravonden lekker met een half blokje ijs. Maar Bourbon is vooral heerlijk om mee te koken, in de pekel, in toetjes, in caramelsaus, door brownies, door de stroop op een pannekoek. Zalig. Maar inderdaad een kwestie van smaak. Rum schijnt ook super te werken met ahoornsiroop in de pekel voor een spekkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan