BasBQ
Beef en Steak

S’mores vraagje

 

Alex

Sprokkelaar
Berichten
40
Heb nu een paar keer s’mores gemaakt maar nu smelt de chicolade niet goed en het lijkt erop dat deze een beetje verbrand. Ik heb nu druppels gebruikt en hetzelfse resultaat.
iemand tips om goede gesmolten chocolade te krijgen.
 
Wat je ook kan doen, is een ganache maken. Chocolade laten smelten au bien marie. Vervolgens slagroom toevoegen. Eventueel nog een beetje roomboter toevoegen om een mooie glans te krijgen.
verhouden 2 delen chocolade 1 deel slagroom

Deze ganache schenk je dan in je skillet. Deze hoeft niet gelijk op de bbq je kan het ook laten afkoelen. Door de slagroom zal het niet meer hard worden.
 
Doe je een koekje, plakje choco erop en dan getoaste marshmallow? Of iets anders?
 
Ik doe eerst de callets inde skillet daarop de marshmellows en dan indirect op de bbq
 
Dan maak je geen S'mores 😉 Want dat is een kampvuurgerechtje. Zo'n skillet wordt vrij heet op direct vuur en chocolade heeft een heleboel verschillende vormen waarin de kristallen zich kunnen ordenen. Bij teveel warmte wodt het korrelig en daarna verbrandt het. Wat Jasper al aangeeft zou een ganache een oplossing kunnen zijn. Slagroom in de pan erbij, maar eigenlijk moet je dan nog steeds goed blijven roeren en dan je marshmallows erop. Indirect is ook een optie of een combinatie van allebei.
 
Je ziet ook filmpjes waar er eerst verkruimelde koekjes en dan pas chocolade op gaat. Dat isoleert en zorgt ervoor dat het niet gelijk verbrandt. Dan eerst voorzichtig opwarmen en dan dr marshmallow erop.
 
Misschien niet de originele versie maar wel een makkelijke; laag chocolade pasta en daar de marshmallows boven op.... rustig aan indirect verwarmen 😍
Niets verbrand, chocolade blijft vloeibaar, je skillet is makkelijk schoon te krijgen en voor mij is het origineel genoeg 😉👍🏼
 
Zal het eens gaan proberen en met minder hitte.
bedankt voor jullie input.
 
Ik maak ze ook in de skillet en de eerste keer deed ik van die chocoladekorrels met daarop de marshmallow. Heerlijk, maar zodra de skillet afkoelt, wordt de chocolade weer hard. Op aanraden van een aantal mensen hier, eerst de chocolade au bain marie smelten, boter en wat melk toevoegen, en daarna pas in de skillet met daarop de marshmallow. Dan blijft de chocolade zacht.

Ik bouw dan wel de kamado eventjes terug om met de deflector erin zodat het indirect is en na een 8-tal min is het dan klaar.

Als ik de vuurkorf aan heb, zijn het de echte ’s mores waarbij enkel de marshmallow warmte krijgt en tussen een koekje met een blaadje chocolade gedrukt wordt, zoals Noskos hier aanhaalt.

Maar de versie in de skillet geeft altijd mooie blikken aan tafel voor de mensen die het nog niet kennen.
 
Misschien niet de originele versie maar wel een makkelijke; laag chocolade pasta en daar de marshmallows boven op.... rustig aan indirect verwarmen 😍
Niets verbrand, chocolade blijft vloeibaar, je skillet is makkelijk schoon te krijgen en voor mij is het origineel genoeg 😉👍🏼

Daar zeg je zowat. Kunt idd gewoon chocopasta doen. Bespaart wat werk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan