BasBQ
Beef en Steak

rvs rookoventje

moederdag:jippie
vrouwlief wou wel s met moederdag op stap.
dus haar vanmorgen in emmen met 30 euro zakgeld op de trein richting zuiden gezet. ::)

ik tijd genoeg voor mezelf dus  en 1 en ander vastgehecht met rvs las electrode.

hieronder de  de luchtinlaat.
heb m te lang gemaakt maar kan ook andersom dr in gedraaid worden zodat de klepbediening strak langs koker gaat.
en met de rest van t te lange uitstekende end pijp kreeg ik acuut  iedeen met koudroken.









deksel gaat links opzij open omdat achteruit de uitlaat pijp komt
 
En stap voor stap wordt het een mega superieure rookoven

Zoals ze tegenwoordig zeggen, wat een bazen-ding !!

 
2.5"  uitlaat met ingebouwde klep aan de smooker gemaakt.
rvs binnendraadsok ontbreekt nog,maar de bedoeling is de uitlaat deelbaar te maken voor evt transport en  om te verlengen zodat de rook naar de buren waait.









 
dat is ook de bedoeling Frits.
t end dat de isolatie en de allu koker defenitief dr om kan komt in zicht komt .

ben nu bezig met de stookgedeelte om net zo een luik te maken als t vleesluik.
en dan kunnen alle onderdelen in/aan gebouwd worden.

k verwacht voor de  zomervakantie te kunnen stoken.
en na de bouwvak is een planning maken voor deze hieronder.
AV zei:
nog een pijp uit de container gevist.
DSCF0723_zps0ca661db.jpg

deze is 400mm dia X 1600mm lang.
 
isolatie en een deel alluminium koker defenitief erom.
ook de hitte klep plus zn bediening gemonteerd.







en zo lijkt t behoorlijk op te schieten.
maar tegendeel is waar:eek:m alle te ruime inkepingen moeten allu schaamplaatjes voor een afgewerkt geheel
 
AV, sinds enkele dagen is je avatar niet zichtbaar, resp. corrupt....mogelijk zelf ook al gezien?  ;)
 
ik ging daar vanuit als ik nu het "gebroken" plaatje zie.
En als je idd nog geen avatar had, is het nu wellicht een goed moment om deze alsnog in je profiel te integreren  :)
 
ding wordt loodzwaar en is niet normaal naar buiten te tillen dus wieltjes dr aan gemaakt.




trek m bij de uitlaat achterover (steekwagen uitvoering) en rolt en stuurt prima
 
Wauw en nog eens wauw!
Dit ding wordt echt een beest.
ff  tonnetje (UDS) bouwen valt echt in het niets vergeleken met dit.
Respect!
Wat een project, Goed bezig  :)
 
Knap "staaltje"werk, volg hem nog steeds , super.
 
Chill-070 zei:
ff  tonnetje (UDS) bouwen valt echt in het niets vergeleken met dit.

is ook niet te vergelijken .
ik zit dicht bij t vuur om rvs te scoren en maak in de pauze de dingen om thuis in/aan te bouwen

had ik dat niet  dan zou ik waarschijnlijk ook zo een lelijke ton in mn schuur op pimpen



Chill-070 zei:

dank je: kzal maar niet posten wat er allemaal mis is gegaan,want dan zou je haast medelij krijgen met me :D
 
rvs vocht lekbak gemaakt 320mm dia.
zou m op de hitteklep kunnen plaatsen,deze ving t vet op en rookte en stonk  behoorlijk naar verbrand vet.(niet lekker)
k las dat de uds-ers ook zoiets hebben, en lijkt me wel een must.

 
Dit zijn van die momenten dat ik ook graag een vak had geleerd waarmee je zoiets kan maken, top!
 
Frits zei:
een vak had geleerd

Frits : ook ik heb niet goed mn best gedaan op de lagere school.
want ik sta iedre dag om 4 uur op ,5 uur in de auto, en om 18.00 uur weer binnen.
dus  kort zamen gevat : das in prieciepe 3x niks .
maar: t gras is bij buren altijd groener.
en laat ze dr gelukkig mee zijn.

ik ga nog steeds niet met tegenzin naar mn werk en heb maandagmorgen geen rot humeur en daar gaat t om.

maar uh: als je een verlanglijstje bbq gerealiteerd hebt en t lig niet in jouw mogelijkheid om te bouwen.
post  t of pb me : nee heb je en ja kun je krijgen
 
Paar propjes folie in die bak en dan folie eroverheen. Het vet valt dan niet op het hete oppervlak van de bak zelf en zal niet zo snel verbranden.
 
Als je hem goed op temperatuur kunt houden zou ik dat niet doen. Water kost extra kolen om op temperatuur te houden en draagt niet veel bij aan de sappigheid van je vlees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan