BasBQ
Beef en Steak

Ruim 5,5kg Boston Butt, tijd voor Pulled Pork

 

vdHeyden

Sprokkelaar
Berichten
28
Er staat een verjaardag voor de deur, een mooi moment om een Boston Butt om te toveren in wat Pulled Pork. Het varkentje is reeds van de vriezer naar de koelkast verhuisd om daar rustig te ontdooien, we hebben immers geen haast.

image_zpscqgybmxo.jpg


De Rub is inmiddels gemaakt en staat klaar voor gebruik. Voor de rub heb ik het volgende recept gebruikt :
- 65gr suiker (mix van riet-, kristal en basterdsuiker)
- 65gr zee zout (grof)
- 10gr cayennepeper
- 15gr paprikapoeder (gerookt)
- 1,5 gr knoflook poeder
- 1,5 gr mosterd poeder
- 1,5 gr uien poeder
- 0,8 gr zwarte peper
- 0,5 gr gemalen koffie

image_zpsz0aktusp.jpg

Alles goed mengen in een vijzel.

image_zpskqcpe3nx.jpg

De BBQ-SAUCE staat ook reeds te pruttelen :)

De rest van dit PP avontuur volgt de komende dagen, de Oklahoma Smoker zal zondag zijn intrede doen.
 
dat is een flinke pan saus die je hebt gemaakt, succes as zondag
 
[No message]
 
Haha, vlees bij Beef&Steak gehaald...? Verpackung kommt me bekend voor...
Succes komend Weekend B-)
 
Ziet er super uit. Mocht je nog extra party gasten nodig hebben...
 
ben  beniewd naar volgende foto?s, ziet er goed uit!
 
Vandaag een nieuw speeltje binnen gekregen, een mooie iGrill mini. Die komt natuurlijk goed van pas als het varkentje de Smoker gaat bezoeken :)

image_zps4uprx5gi.jpg


Nieuw "speelgoed" moet gebruikt (en getest) worden. De Weber indirect gestookt, een mooi stuk buik spek (Livar) klaar gemaakt.

image_zpsrz8hcgib.jpg


De iGrill mini werkt perfect, leuk en mooi om alles op m'n iPhone af te kunnen lezen :)
 
Tom Hendriks zei:
Haha, vlees bij Beef&Steak gehaald...? Verpackung kommt me bekend voor...
Succes komend Weekend B-)

Deze zending kwam van Beef Exclusief. Ik wissel 'n beetje tussen die twee, afhankelijk van het aanbod en natuurlijk ook de prijs.
 
structor zei:
Mooi speeltje en ditto Spekkie!

Ik voorspel een enorme stijging in het aantal verkochte igrills dankzij het rtl4 programma :). Voorlopig blijf ik nog maar trouw aan ikea  ;)
 
santino zei:
structor zei:
Mooi speeltje en ditto Spekkie!

Ik voorspel een enorme stijging in het aantal verkochte igrills dankzij het rtl4 programma :). Voorlopig blijf ik nog maar trouw aan ikea  ;)

Sponsoring van iGrill in dat tv-programma dan? Heb het nog niet gezien, de moeite waard?
 
Vandaag heb ik de Boston Butt voorbereid, overtollig vet weg gesneden, ge?njecteerd (appelsap , appelazijn, honing, worchestershire saus en wat rub) en de rub aangebracht.

image_zpsotiyc8jf.jpg


Bij PP hoort een broodje, anders is het geen Broodje PP :)

image_zpslbhyyriy.jpg


Bij een broodje PP hoort coleslaw, dus die heb ik ook alvast klaargemaakt.

image_zpsyfsguwu3.jpg
 
mis ik nu de wortel in je koolsla?
lekker bezig met de voorbereidingen
 
Get the Party (Fire) started! De Smoker mooi op 120C, varkentje erop en wat beuken hout en (oude) druiven ranken op het vuur, roken maar.

image_zpstulslkxq.jpg


image_zpscbitwvjm.jpg


Smokin'

image_zps0y3s18id.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan