BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie voor het eerst gyros

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Ja ik zag een kilootje kippendijen liggen en die gingen in het karretje. Kon ik eens die nieuwe rotisserie uitproberen. Speciaal gyroskruiden meegenomen maar per abuis toch andere kipkruiden overheen gedaan. Wat een klein beetje kip als dit op een spies zit. Wat een enorm verschil met die "troep" uit de supermarkt gebakken in de pan. De volgende keer laat ik hem wat langer garen. Nu bij 68 graden eraf gehaald en de binnenkant was sappig. Toch denk ik dat ik de volgende keer hem door laat lopen tot dik in de 70. Echt een aanrader. Ik heb nog wat Picana liggen dus er gaat zeker een volgende keer komen.
IMG20210808171932.jpg

Aangezien deze monolith voor mij nieuw is heb ik er voor gekozen om het eerste deel van de bereiding indirect te doen en hierna alles open gezet en de Q was in no time richting de 300 gr. Toen zaten er ook lekkere knappige stukjes aan.
Ja er kunnen op deze rotisserie 7 spiezen dat is wat voor de wedstrijd van deze maand. dat is wel overkill. Ga eens denken wat het gaat worden.
 
Lekker hoor! Pracht apparaat die Monolith! Laatst ook eens bij die compacte Icon gestaan, ook al zo'n leuk innovatief ding! Van de rotisserie ga je zeker veel plezier beleven!
 
Lekker hoor! Pracht apparaat die Monolith! Laatst ook eens bij die compacte Icon gestaan, ook al zo'n leuk innovatief ding! Van de rotisserie ga je zeker veel plezier beleven!
Ja ik had ook nog even een Q voor de vakantie nodig. Toen keek ik ook naar de icon met plaat en wok. Dat vond ik te groot om mee te nemen en de prijs was ook te gek. Maar het blijft een mooi ding.
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker een heel verschil! Beste kip komt van het spit. Ik zelf zou m ook verder doorgaren, vind 68 te tricky.
 
Ja ik had ook nog even een Q voor de vakantie nodig. Toen keek ik ook naar de icon met plaat en wok. Dat vond ik te groot om mee te nemen en de prijs was ook te gek. Maat het blijft een mooi ding.
Ja die plaat en wok en afneembaar deksel is wel echt fantastisch! Tis inderdaad wel een prijzig geheel... De vrouw eens lief aan kijken haha
 
Je hebt die platen ook voor de kogel bbq's en voor een uds. Die zijn stukken voordeliger.
 
Had nog wel een kilootje bij gekund 😁
Ja he lijkt net niks. Echter 1 kilo met z'n tweeen is heel veel zeker als je weet dat ik nu een hele kleine eter ben. Ik denk dat als je hem vol op doet er misschien wel 10 kilo op kan.
 
Ja he lijkt net niks. Echter 1 kilo met z'n tweeen is heel veel zeker als je weet dat ik nu een hele kleine eter ben. Ik denk dat als je hem vol op doet er misschien wel 10 kilo op kan.
zet gerust een uitnodiging neer 😉😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan