BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie Chicken Piri Piri!

 
 
 

basv88

Stoker
Berichten
457
Goedenavond mede-stokers!

Gisteren was het dan eindelijk tijd om mijn nieuwste accessoire te gaan testen; de Joetisserie! Ik had al een tijdje in m'n hoofd dat ik iets van kebab/gyros/shoarma/kip wilde maken maar wist nog niet hoe gekruid. Tot ik het recept van kip piri piri tegen kwam in Smokey Goodness 3.

Wordt volgens het recept gemaakt met poussins (jonge kippen) maar omdat ik toch een soort kebab wilde, heb ik besloten het met kippendijen te maken. Kippendijen schoongemaakt en in de marinade gezet. Marinade is een mix van wat specerijen met kokosmelk en veel pepers (3 Spaanse pepers, 1 Habanero en 1 Jalape?o). Ik dacht dat het enorm heftig zou zijn, maar dat viel alles mee. Gewoon lekker pittig.

Hierbij een foto van de marinade:
32yh9F6l.jpg


Na een uur of 3/4 de kip aan het spit geregen:
ry2SfG7l.jpg


Vervolgens heeft die 1 uur indirect gegaard op 160 graden tot 72 graden. Daarna afgegrild op 250 graden:
MOZemLTl.jpg


En dan voel je je opeens kebab-boer. Kip langs het spit gesneden:
cZwMNVxl.jpg


Geserveerd met ovenfriet en een salade van tomaat, komkommer en radijs:
Qd57mPAl.jpg


Erg goed geslaagd. Goede smaak en zeker niet te pittig. Wel erg veel knoflook 'but who cares?

Volgende keer mag die iets eerder en langer direct boven het vuur. Maar omdat het de eerste keer was, niet te vroeg gedaan. Was al bang voor zwart geblakerde maar rauwe kip.. Mooie reden om het nog eens te proberen!

Eetsmakelijk!


 
Mooie manier om kebab te maken. Zal zeker gesmaakt hebben. Ik ga mij toch eens zo'n rotisserie maken voor de primo als ik al deze leuke dingen zie passeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Alweer zo?n heerlijk gerecht met mooie plaatjes. Je bent goed bezig!
 
Pas maar op b.asv, je krijgt vast een hoop klanten zo!
 
Sander72 zei:
Pas maar op b.asv, je krijgt vast een hoop klanten zo!

Iets met; opeens heb je het! Je wordt kebabboer?
 
Lin zei:
Alweer zo?n heerlijk gerecht met mooie plaatjes. Je bent goed bezig!

Thanks! En er staat nog zoveel op m'n to-do list..
 
Ziet er heerlijk uit. met die patatjes erbij en de groente kun je er de volgende keer een Kapsalon van maken.................2x graag
 
Wanneer (hoe laat) is de winkel open, ziet er zo lekker uit. ;)
 
ziet er heerlijk uit :)
 
Hans zei:
Wanneer (hoe laat) is de winkel open, ziet er zo lekker uit. ;)

Goed plan. Zet van 't weekend gewoon een bordje aan straat  B-)
Misschien dat ik dan ooit die Joetisserie nog eens terug verdien..
 
Terug
Bovenaan Onderaan