Beef en Steak

Rosbief

Veluwse Bob

Gemarineerd
Gister weer keertje lekker rosbiefje op de bbq gemaakt.
Bbq indirect op 100°c was het doel.
Kerntemperatuur tot 42 graden, toen nog 4 a 5 minuten op hoog vuur (250graden ongv) op een gietijzer dingetje afgefakkeld.

Al met al was weer lekker! Vandaag nog lekker op brood met wat pezo.

Rosbief in een ziplockie gedaan met wat olijfolie, rozemarijn, knoflook, tijm, zwarte peper.

43932.jpg

43959.jpg

43969.jpg

43972.jpg

43973.jpg

43974.jpg

Een onderschat stukje vlees. Ziet er heerlijk uit, ook lekker koud.

Heb vandaag het laatste restje op brood gegeten 🤤.
Het is indd een onderschat stukje vlees.
Persoonlijk vind ik het wel lekkerder op brood maar ik had het in blokjes gesneden bij het dinner beetje peper&zout erbij heerlijk

Mooi werk. Zou er zo een broodje mee vullen.

jummie, ziet er mooi uit Bob, en wat zit er in de alu folie?

jummie, ziet er mooi uit Bob, en wat zit er in de alu folie?
( Gepofte aardappel )
Aardappelen met olijfolie, pepper en zout.
Als de bbq toch aan staat doe ik dat er graag bij. ( Heeft naar mijn zeggen geen smaakverschil bbq of oven )
Dat vinden de kinderen bij ons heel erg lekker :-)
Die waren overigens nog niet gaar, die moesten daarna nog effe op 180 graden doorgaren minuut of 10/15.
Daarna wat roomkaas erin met wat verse kruiden als dille als we dat in huis hebben.

( Gepofte aardappel )
Aardappelen met olijfolie, pepper en zout.
Als de bbq toch aan staat doe ik dat er graag bij. ( Heeft naar mijn zeggen geen smaakverschil bbq of oven )
Dat vinden de kinderen bij ons heel erg lekker :-)
Die waren overigens nog niet gaar, die moesten daarna nog effe op 180 graden doorgaren minuut of 10/15.
Daarna wat roomkaas erin met wat verse kruiden als dille als we dat in huis hebben.
Maar een aardappel hoeft helemaal niet in alu folie zo indirect, De schil licht inwrijven met olijfolie klein uurtje indirect 180-200 graden of langer als temp lager is.

Maar een aardappel hoeft helemaal niet in alu folie zo indirect, De schil licht inwrijven met olijfolie klein uurtje indirect 180-200 graden of langer als temp lager is.
Zal de volgende x eens zonder doen 😜 doe ze bijna automatisch in de folie omdat dat voor mijn gevoel logisch was bij een aardappel.

Zal de volgende x eens zonder doen 😜 doe ze bijna automatisch in de folie omdat dat voor mijn gevoel logisch was bij een aardappel.
Zo jaren '80-'90 dat deden we vroeger omdat we toen nog geen idee hadden van indirect en direct BBQ-en, en we vrolijk aan het "Oud Hollands Vlees Cremeren" waren. :giggle:

Thanks ik ga het binnenkort meemaken 😁

Ik sta altijd open voor verbetering.

Dat had ik ook met gyros van procureur..
Ik dacht dat gyros van het spit het lekkerst was maar gewoon lapjes grillen geniet nu toch echt de voorkeur

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan