BasBQ
Beef en Steak

Rookie Pulled Pork

 

Nelix

Tondelzoeker
Berichten
19
Afgelopen zondag voor het eerst mij gewaagd aan een echte lange low&slow sessie. Na eerder spareribs te hebben gemaakt via de 321 methode, was dit een logische vervolg stap.

Dus zoals de titel al deed vermoeden, ging ik zondag voor een Low en Slow sessie met een mooie 2,4kg Boston Butt van Beef&Steak. Met de Ronde van Vlaanderen op TV, de perfecte dag om thuis te blijven.

S'morgens om 8u de BBQ aangestoken aangevuld met wat kersen en appelhout.

_MG_1994.jpeg


In de tussentijd binnen de Boston butt in de Rub gezet,
_MG_1992.JPG


Niet veel later was hij klaar om de



_MG_1991.jpeg


Na een paar uurtjes begon het al lekker te ruiken.
_MG_1996.JPG


5 uur later netjes op 120graden begon het stuk vlees er al echt mooi uit te zien. In de tussentijd al wat krieltjes erbij gezet om alvast mee te garen. Dit was wel het moment om het vlees er af te halen en in te pakken in het folie voor de tweede ronde.
_MG_2041.JPG


Tegen 1630 was de gemiddelde kerntemperatuur opgelopen tot een graadje of 95 waarbij het tijd was om het vlees eraf te halen, met het folie open kon het nog lekker wat nadampen.
_MG_2045.JPG


Omdat het nog wat vroeg was om te eten heb ik het daarna nog even ingepakt in folie en een oude handdoek, zodat het vlees nog goed op temperatuur kon blijven. In de tussentijd kon ik mooi wat classic Noskos barbecue saus opwarmen voor de finale.

_MG_2097.JPG

_MG_2104.JPG


Uiteindelijk was de tijd daar voor het "pullen", samen met de saus was dit het heerlijke eindresultaat samen met kadetjes of witte pistolets en wat krieltjes een fantastische maaltijd.

Al te samen een topdag met mooi vlees en een prachtige wielerwedstrijd !
 
Die is prima gelukt. Gefeliciteerd met je knor.
 
Heerlijk, mooi stuk 😋 gefeliciteerd
 
Lekker hoor en gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Niks mis mee. Ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je sticker
 
Lekkere run gehad zo
Aardappeltjes erbinnen de Q 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan