BasBQ
Beef en Steak

rookhout: chuncks of snippers - nat of droog?

En de gratis Tip van Flip, houd een bijltje bij de hand. Is je chunk te groot voor het produkt dat je een vleugje rook nee wil geven? Splijt het blokje hout tot iets kleiner, dubbel plezier!
 
Thanx all. Het zullen spannende tijden worden.

2 jaar terug nog 1,5m3 hout van appelbomen weggegeven. Diende voor de haard, maar gebruikte deze nauwelijks. Had er lang mee kunnen doen op de kamado :D
 
Thanx all. Het zullen spannende tijden worden.

2 jaar terug nog 1,5m3 hout van appelbomen weggegeven. Diende voor de haard, maar gebruikte deze nauwelijks. Had er lang mee kunnen doen op de kamado :D
Als je alles van tevoren weet... 😬
 
Als je alles van tevoren weet... 😬

Inderdaad. Vroeger kon ik altijd makkelijk aan hout komen van appelbomen, kersenbomen en kriekenbomen.
Bij ons werken een aantal mensen die wel eens plantages gingen zagen als de boer iets anders wilde beginnen. En in de streek van Sint-Truiden komt dat geregeld voor. Dat is in ruil dat de boer een deel goed hout krijgt en de rest voor degene die zaagt. En de lelijke stukken die niet mooi gestapeld kunnen worden, kon ik dan gratis krijgen. Maar heb er al jaren niets meer van gehoord. Denk dat dit wat stilgevallen is.
 
gewoon ff navraag doen.
hier in de omgeving ook diverse fruitboeren en daar ga ik af en toe eens langs om te vragen of er niet een boompje gerooid is, of omgewaaid of zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan