BasBQ
Beef en Steak

Ribs 'n blues

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Met dat mooie weer staat de bbq hier geregeld aan (met minder mooi weer overigens ook ;-). En lang leven het thuis werken. Dat gaf de kans om afgelopen week voor de tweede keer spare ribs gemaakt. De eerste keer had ik een st. lois style ribs gemaakt maar die vielen wat tegen. Zeker mijn eigen schuld want ik had moeite ze goed te ontvlezen en ook het trimmen had ik niet helemaal goed gedaan.
Ditmaal mooie livar ribben besteld. Ontvliezen ging nu wel goed. Mooi in de rub gezet (rub club nr 2, burn-out) en de bbq aangestoken op 110 graden met 2 blokjes appelhout. Ditmaal de 3-2-1 methode aangehouden.
IMG_6117.jpeg


IMG_6119.jpeg


IMG_6124.jpeg

9fe427d7-d7a6-4a4f-bdb4-2e81b382ca63.jpeg

Elk half uur sprayen met apple "whiskey" en na zo'n 3 uur ingepakt met boter, suiker en nog wat whiskey.
Ik was door het werk toch de ribben vergeten regelmatiger te controleren dus ze waren uiteindelijk naar mijn smaak iets te donker.
Afgelakt met sweet baby rays bbq saus aangemaakt met wat tomatenketchup, sojasaus, zelfgemaakte sambal en honing.


IMG_6141.jpeg



Nog even overwogen om hem in te sturen voor de fotowedstrijd van deze maand maar ik heb nog meer ideeën dus daar ga ik iets anders voor maken.

IMG_6142.jpeg


Geserveerd met wat rauwkost, zelfgemaakte coleslaw en zelf gebakken friet. Lekker bb king op de achtergrond, een paar drankjes bij het eten/ Kortom, iedereen blij.

IMG_6143.jpeg


Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

IMG_6131.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Haha had wel een orginele geweest voor de fotowedstrijd mc rib😉
 
Ik had op je gestemd!
 
Mooie ribben hoor
 
Heerlijk broodje 😉, ik zou deze gewoon insturen.
 
Lekker hoor. Mooie ribben. 😋😋
 
Lekkere ribben. Leuke foto, een vele malen luxere variant van de Mac-Rib 🤣
 
Lekkere ribbies. Dit moet wel een geslaagde party zijn geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan