BasBQ
Beef en Steak

Ribs 🐽

 
 
 

WilfredK

Kooltjesharker
Berichten
189
Wat een dag. Wat waren we hier aan toe. Zon, warm, korte broek en shirt in de kast laten liggen...heerlijk.

Vandaag een mooie dag om de doos spareribs die ik bij de makro heb gehaald aan te breken. Ik heb er één in de Marrakech kruiden gezet en twee met een eigen pittige Rub
20210530_114557.jpg

De kamado ondertussen op 120 graden laten komen en in het welbekende rekje geplaatst. Blokjes rookhout erbij en de 3 uurtjes wachten kan beginnen.
20210530_124427.jpg

Ik moet zeggen dat de tijd prima door te komen was onder het genot van wat kouds. En dat is er niet bij 1 gebleven...heb daar ook mijn best niet voor gedaan 😇
IMG_20210530_134857_412.jpg

En dan is het zover....one step down, two to go. Ze zien er heerlijk uit al en het ruikt zò lekker. Tijd voor hun zilveren jas gevoerd met roomboter, basterdsuiker en agavesiroop.
20210530_154400.jpg
20210530_155226.jpg

En dan de komende 1,5 á 2 uur door met waar we gebleven waren.....proost 🍻.
Mijn vrouw was boodschappen doen en kwam op gegeven moment thuis met een cadeautje voor haar mannetje 🤗. Een paar mooie leren handschoenen. Dit omdat ik bij een vorige sessie de deflector plate met een overhandschoen had verwijderd. Dikke tip...NIET DOEN! Je verbrand niet alleen de handschoen maar ook direct alles wat erin zit...yep, dat deed wel zeer.
20210530_163407.jpg

We zijn inmiddels 3 biertjes verder en de ribs zijn klaar voor hun verfbeurt. Lekker in de glace gezet en ze mogen voor minimaal 1 biertje weer terug.
20210530_174912.jpg

En dan is daar eindelijk de tijd waar we op zaten te wachten.....aanvalluhhhhh! Ze waren weer heerlijk.
20210530_180622.jpg


Lang verhaal voor iets dat eigenlijk geen uitleg nodig heeft. Ribs...always, any time👌
 
The Naked Chef?
Ribben zijn altijd een feestje.
Alleen als er geen visite is :ROFLMAO:. Het stond er inderdaad wat gek zo....maar alleen het shirt is in de kast blijven liggen deze keer haha
 
Zien er goed uit
Verschil in smaken goed te proeven?
Dat was het zeker @rno....mede omdat de Marrakech kruiden een stuk milder zijn dan de rub die ik zelf maak. Ik ben meer van het pittige dus mijn voorkeur ging daar toch naar uit. Maar de marrakech kruiden zijn zeker ook erg lekker.
 
Lekker hoor. Spare ribs zijn altijd goed. Zal vast goed hebben gesmaakt.
 
Zien er goed uit! Zal gesmaakt hebben.
 
Tijd meten met een horloge? Echte mannen meten tijd in bier!
 
Ziet er heerlijk uit! Altijd feest om de smaken van de verschillende rubs te vergelijken 🥳
 
Heerlijke ribs en mooie plaatjes 😋 lekker
 
Mooi verhaal en het ziet er prachtig uit. je had weer flink ingeslagen bij de Makro. nu maar vaak mooi weer want dan kan je lekker borrelen en bbq-en.
 
Alleen als er geen visite is :ROFLMAO:. Het stond er inderdaad wat gek zo....maar alleen het shirt is in de kast blijven liggen deze keer haha
Ik had ook al zo mijn ideeen erbij.....🙃

Maar goed lekkere ribbels en goed bewerkt aan de biervoorraad. Lekker 😋
 
Lekkere ribs, (Maar welke van de rubs was nou lekkerder?) * vraag was al beantwoord zag ik nu net :sneaky:

Zit je niet mee hé. Kip kluifjes op de grond, tengels verbrand. Best leuk dan barbecueën :LOL:
Ik heb reeds een (ver)brandverzekering en levensverzekering afgesloten. BBQ-en is niet zonder gevaar :LOL:
 
Mooie ribbels! Lekker hoor! En van diehandschoenen, tja we komen er allemaal achter denk ik zo

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan