Beef en Steak

Ribeye in de skillet

Bastiaan1978

Tondelzoeker
Twee maanden terug ca. 1,6kg ribeye (Uruguay) gekocht via Inamood. Dit was mooie aanbieding (50% korting), maar kwaliteit van het vlees past wel meer bij deze aanbiedingsprijs :). Vlees lijkt snel uit elkaar te vallen (maar misschien is dit bij alle ribeye!?). Dit in ieder geval opgelost door slagerstouw eromheen te binden.

Bastard aangestoken en hierin skillet lekker heet laten worden.
Vervolgens laagje Arachideolie toegevoegd aan skillet en gewacht totdat de olie ook heet was.

Steaks in de pan gelegd en aan beide kant mooi heet aangebakken.
Daarna roomboter in stukken toegevoegd met takje rozemarijn en vlees gearroseerd (vet/olie over vlees heen gelepeld).
Bij kerntemperatuur van 50 graden, vlees van BBQ gehaald en bestrooid met zout en peper en de jus en vervolgens vlees laten rusten.

Vervolgens hebben we hier heerlijk van gesmuld. Ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt van bakken van een steak in de skillet. Hiermee krijg ik toch nog meer smaak (boter, kruiden) aan het vlees!!

20250309_173034.jpg

20250309_175456.jpg

20250309_175714.jpg

20250309_180551.jpg

Vervolgens hebben we hier heerlijk van gesmuld. Ik moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt van bakken van een steak in de skillet. Hiermee krijg ik toch nog meer smaak (boter, kruiden) aan het vlees!!

Wat ik wel eens wil doen als er een hoop vet aan een ribeye zit en ik 'm als "reverse sear" bereid is om het vet weg te snijden en voor het afgrillen in de pan (die natuurlijk erg heet is) even dat vet uit te smelten en dan het vlees in het eigen vet te bakken.

Terug
Bovenaan Onderaan