BasBQ
Beef en Steak

Reverse Mayo Sear Côte de Boeuf

De speksteen kun je voor het eerste deel als deflector gebruiken. En omdat hij dichter op het vuur zit is hij eigenlijk gelijk gebruiksklaar voor de eind sear. Bij mijn plancha moet ik dingen eerst weer opstoken. Bij een gietijzeren rooster eigenlijk ook. Dus er is een voordeel met de speksteen. Buiten dat ik hem later niet uit de BBQ hoef te halen uit voorzorg voor roest 😁

Dat is idd wel een beetje het probleem met dat gietijzer. Als ik een gewone reverse doe, steek ik de halve gietijzeren maan al mee in de BBQ op een lager niveau zodat deze al iets wat mee opgewarmd wordt. 2 zaterdagen terug heb ik ook een mayo sear gedaan en zat ik ook al dagen na te denken hoe ik die plancha snel warm zou krijgen, anders zou mijn steak na het voorgaren lang moeten wachten. Vermits ik vleesjes voor de kinderen moest bakken op de gasbbq, heb ik de plancha daar mee in gelegd zodat hij ook al op temperatuur was :ROFLMAO:
 
Wow, dat ziet er fantastisch uit zeg!
 
Cote de Boeuf van dikke knaken met Mayo van 80 cent :ROFLMAO:

Dattie gesmaakt heeft :love:

Gewoon met peper en zout op de Braai is ook fijn hoor, zit nog even uit te buiken
 
Wauw, wat een steak. Gave kleur. Dit moet gesmaakt hebben.
 
Mooie garing mooi stuk vlees!

Is dan toch wel mooie aanvulling, zo’n speksteen
 
Zo ziet er geweldig uit.
Via een aardige Vlaming heb ik vandaag ook zo'n steen kunnen regelen tegen een zacht prijsje 😁.

Had je alleen die steen er in zitten als deflector of ook nog een gewone en deze er later uitgehaald?

Voor de sear nog iets opgestookt of helemaal niet meer?
 
Via een aardige Vlaming heb ik vandaag ook zo'n steen kunnen regelen tegen een zacht prijsje 😁.

Had je alleen die steen er in zitten als deflector of ook nog een gewone en deze er later uitgehaald?

Voor de sear nog iets opgestookt of helemaal niet meer?
En gij houdt die aardige Vlaming voor u zelf :ROFLMAO:
 
Hij verkoopt ze zelf niet, maar heeft dit wel voor mij geregeld.
Komt bij Oh green vandaan. 60% korting.

Ik had wel al door wie het was hoor :ROFLMAO:
Ik zit heel veel op de baan, maar in Ekeren kom ik toevallig zelden. Dus zal het maar open laten als verjaardagscadeau :ROFLMAO:
 
Tja dat ziet er gewoon weer ongelofelijk lekker uit. De speksteen is toch wel favoriet geworden bij je zie ik.
 
Schitterend Dennis, het water loopt me in de mond..
 
Zo ziet er geweldig uit.
Via een aardige Vlaming heb ik vandaag ook zo'n steen kunnen regelen tegen een zacht prijsje 😁.

Had je alleen die steen er in zitten als deflector of ook nog een gewone en deze er later uitgehaald?

Voor de sear nog iets opgestookt of helemaal niet meer?

Ik had tijdens het low & slow deel nog een deflector plate erbij.
Opstoken hoefde niet meer omdat de steen mooi op temperatuur was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan