NielsNH
Vuurmaker
Na het probeersel met de 'fake' shortribs op zaterdag, was het zondag tijd om mijn oude Weber nog eens aan het werk te zetten. Deze wordt voornamelijk nog gebruikt voor koud roken en voor het bakken van pizza's. Voor dit laatste heb ik het een en ander aangepast, want een Ooni vond ik wat te duur. Wat je al niet kan doen met wat plaatstaal en bouten en moeren. 
Daags voordien eerst een poolish gemaakt die voor +/- 24u de koelkast in mocht. Het resultaat was een zeer luchtig deeg.
Daarna nog de rest van de bloem en zout erbij en kneden maar!
Na een korte rusttijd in porties verdeeld en in de rijsbak eerst nog een uur op kamertemperatuur laten rijzen en daarna opnieuw voor 3 uur in de koelkast.
Daarna was het eindelijk tijd om te bakken. De Weber opgestookt tot ongeveer 450°C en de vuurvaste steen er in. Het resultaat was echt van restaurantkwaliteit in mijn ogen. Het deeg was knapperig en luchtig tegelijk en per pizza had ik misschien maar een minuut of 2 nodig. Heerlijk!
Tot de volgende!
Niels

Daags voordien eerst een poolish gemaakt die voor +/- 24u de koelkast in mocht. Het resultaat was een zeer luchtig deeg.
Daarna nog de rest van de bloem en zout erbij en kneden maar!
Na een korte rusttijd in porties verdeeld en in de rijsbak eerst nog een uur op kamertemperatuur laten rijzen en daarna opnieuw voor 3 uur in de koelkast.
Daarna was het eindelijk tijd om te bakken. De Weber opgestookt tot ongeveer 450°C en de vuurvaste steen er in. Het resultaat was echt van restaurantkwaliteit in mijn ogen. Het deeg was knapperig en luchtig tegelijk en per pizza had ik misschien maar een minuut of 2 nodig. Heerlijk!
Tot de volgende!
Niels