BasBQ
Beef en Steak

Rendang op de Q

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Wie heeft ervaring met indonesische rendang maken op de Q.
Ik doe dit normaal met een stoofketel 6h op 100 grad in de oven.
Moet dus ook op de Q kunnen.
Ik heb nog geen dutch oven. Volgens mij moet een oude stoofketel ook werken.
 
Wordt geregeld gemaakt op de Q, hier een draadje van Bert

 
Vragen over BBQ bereiding graag in de rookkamer en niet in het receptengedeelte zelf.
Deze verplaats ik naar de rookkamer
 
Tuurlijk gaat dat werken! Als je nog op zoek bent naar hele leuke inspiratie hiervoor zou je op Youtube kunnen kijken naar Roel PitmasterX die samen met Huub Hamar de la Bretonniere Rendang op de Q maakt. Ook Koken met Nick heeft onlangs hele leuke rendang gemaakt, dat recept maakte ik gisteren binnen in een warme keuken en die smaak was geweldig!
 
Dat gaat prima op de bbq. Afgelopen weekend dat recept van Huub Hamar de la Brethoniere (YouTube filmpje PitmasterX) gemaakt. Wat een heerlijk recept en leuk om ook alles op de Kamado te doen. Met de 200 gram rode peper wordt het wel behoorlijk pittig 🥵. Zelf vind ik dat wel lekker maar mijn dochter vond het iets te veel van het goede. Een volgende keer zou ik daarvan de helft vervangen voor rode paprika.
550D8FAB-7896-4088-B347-D730B0DF14D4.jpeg
9A8DF85B-F828-406A-A135-1396CD897D8B.jpeg
1417692F-C510-4249-AA5D-4D5E62B5459B.jpeg
39EF2DE8-44FE-4113-9C6E-E00DDC2F021B.jpeg
 
Ziet er mooi uit. Jammer van de regen. Hoe heb je die zo mooi droog gekregen? 😋😋

Ik zal maar niet vragen waar je die ladder bij de Q voor gebruikt...🙃
 
Ziet er mooi uit. Jammer van de regen. Hoe heb je die zo mooi droog gekregen? 😋😋

Ik zal maar niet vragen waar je die ladder bij de Q voor gebruikt...🙃

Na 2,5 uur deksel van de pan en lekker door laten pruttelen. En die ladder... tja daar zoeken we nog een plekje voor ;-)
 
Na 2,5 uur deksel van de pan en lekker door laten pruttelen. En die ladder... tja daar zoeken we nog een plekje voor ;-)
Ik (lees wij) houden wel van een beetje saus. Maar droog is zeker niet te versmaden. Gaat een paar punten naar voren op de to - do list
 
Zonde van’t weer maar toch door gegaan 👍🏻👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan