Beef en Steak

PulledPork 2x 2.7KG Procureur.

UpinSmoke

Tondelzoeker
Zaterdag extra vroeg uit bed om PulledPork te maken. mijn Vrouw was jarig en er kwamen al gauw zo'n 25 man aan fam/vrienden.

Ik heb de welbekende Snake methode toegepast, hier heb ik 3 Appelhouten Chunks aan het begin van de Snake gelegd. ik heb namelijk wel eens gelezen dat het vlees enkel de eerste 3 uur de Rook tot zich neemt. hierna zal dmv de "bark" weinig rook meer opgenomen worden.

Onder het vlees 2 aluminium opvangbakjes gezet, waarin ik 2 hertog jan biertjes heb gedaan om de lucht in de ketel (en zo het vlees) een beetje "moist" te houden.

ik heb de PP tot een temp van 69 laten komen, en elk half uur besproeid met een mengsel van Cola, appelsap, en een touch of barbecue sauce.

Hierna heb ik de PP volledig ingelakt en nog zo'n 1.5 op de BBQ gelaten, Na deze 1.5u alles nogmaals ingelakt en in de folie terug op de BBQ tot deze een temp hadden bereikt van 90gr.

Na het doen van de "Priktest" ging deze als boter, en dit was voor mij het teken ze van de BBQ te halen en te laten rusten.

Tevens had ik verse Louisiana Cowlslaw gemaakt. ( helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt). Niet alleen het vlees maar ook de Biertjes & Rosé smaakte zo goed dat ik dit totaal vergeten ben! Overkomt de beste ;)...

hier een aantal foto's die ik tijdens de bereiding toch heb weten te maken.

🐷

weber snake.jpeg

weber snake 2.jpeg

weber snake 3.jpeg

weber snake 4.jpeg

ziet er goed uit :) waren de gasten ook zo enthousiast? Heb je voor de laatste stap (het pullen) dezelfde barbecue saus gebruikt als in je spray?

@Rens008 Thanks!, alle gasten waren zeer enthousiast! Altijd leuk weer complimenten te krijgen voor de Creaties van de BBQ.

ik heb na het pullen idd weer een mengseltje van Appelsap Cola en BBQ saus gebruikt om de PP een beetje Smeuig te maken. Ditmaal wel een andere verhouding als tijdens de bereiding. nu wat dikker (meer saus).

Hierna verse broodjes , Wraps, Cowlslaw etc op tafel gelegd. en kon iedereen zelf zijn eigen Broodje,Wrap met PP beleggen. randzaken als Gepekelde Jalapeno, en augurk , sambal mochten niet ontbreken.:)

Terug
Bovenaan Onderaan