Beef en Steak

Pulled pork

woutervk1991

Tondelzoeker
Vanmorgen om 6 uur ging de wekker. Het was tijd om voor de eerste keer pulled pork te maken. Helaas heb ik alleen een mini green egg waar indirect grillen niet op mogelijk is. Dus gaat het op de gasbbq met aardig wat rookhout.  Temperatuur is makkelijk konstant te houden dus kon ik weer terug me nest in nadat ik de varkensnek op de Q had gelegd.

Gister avond heb ik het vlees alvast geinjecteerd met grand prestige en in de dry rub gezet. Kon hij lekker een nachtje intrekken.

Ik ging ervanuit dat de 'zone' bereikt word richting de 70 graden.  Maar hij staat al een tijd om de 60 graden.  Ik heb hem eerst nog even in een glaze gezet en over 2 uur gaat hij in de alluminium folie.

In de loop van de middag zal hij wel klaar zijn en word al her wachten beloond door (hopelijk) een heel erg lekkere broodje pulled pork.
7b17fbc4323e0a41fd59a90e7a6252ab.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Lekker bezig, veel plezier!

Veel succes en hopen dat het mag smaken, we zien de foto's wel verschijnen.
En wie heeft jou gezegd dat indirect niet mogelijk is op een BGE mini?
Wij hebben een mini gehad en met de platesetter is indirect, en dus ook een pulled pork wel degelijk mogelijk, alleen moet het varkentje niet te groot zijn. ;)

Het resultaat mag er zeer zeker zijn. Totaal 10 uur gegaard totdat hij de 89gr had bereikt. Ewald, ik wist niet dat je voor die kleine eggs ook een platesetter had. Daar ga ik dus voor kijken
5e2b9ce4d98a54aaf4c2a2d11814c4f0.jpg

Lust ik wel!

Ziet er top uit lekker hoor.. heb zelf ook (nog) geen passende plate setter gevonden voor mijn Kamado maar heb het zelf opgelost met een gietijzeren schaal die je eventueel zou kunnen vullen met water bijv.  Daar weer een rooster op en gaan..Werkt prima!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarcelB zei:
Ziet er top uit lekker hoor.. heb zelf ook (nog) geen passende plate setter gevonden voor mijn Kamado maar heb het zelf opgelost met een gietijzeren schaal die je eventueel zou kunnen vullen met water bijv.  Daar weer een rooster op en gaan..Werkt prima!

Top. Zoiets moet het dus gaan worden. Ik las dat de mini plate setter niet past en je vuurbak afsluit?

woutervk1991 zei:
MarcelB zei:

Top. Zoiets moet het dus gaan worden. Ik las dat de mini plate setter niet past en je vuurbak afsluit?

Klopt idd, als het seizoen weer echt begint schijnen er wel passende te komen. Tot die tijd doen we het hiermee

Hoezo, ik dacht dat het seizoen begon op 1 januari en eindigde op 31 december.

Brecht zei:
Hoezo, ik dacht dat het seizoen begon op 1 januari en eindigde op 31 december.
Haha.. voor mij wel.. alleen denkt de winkel daar anders over.

Wat een slechte winkel zeg  ;)

MarcelB zei:
woutervk1991 zei:
MarcelB zei:

Klopt idd, als het seizoen weer echt begint schijnen er wel passende te komen. Tot die tijd doen we het hiermee

Plate setter past niet voor de BGE mini?
Hebben ze dan weer een nieuw model platesetter of firebox gemaakt?
Ik weet dat er met het oude type firebox iets was dat de platesetter niet goed zou passen en dat je dan een andere vuurring nodig hebt.

DSC_6633_zpsswzqr2xp.jpg

DSC_6634_zpsy6tz9ykg.jpg

DSC_6635_zps30awjhze.jpg

DSC_6636_zpsriy9icah.jpg

Dit was onze BGE mini model 2013/2014 nieuw gekocht februari 2014

Zo jammer die photobucket...

Dat werkt niet voor tapatalk helaas... Heb nog geen werkende variant gevonden hiervoor :(

(Is wel leuk als dirtyfix en werkt ook prima, maar de vraag is hoe lang het duurt voordat photobucket hierop actie onderneemt. Een 'echte' blokkade voor niet-betalende gebruikers zou snel te implementeren zijn voor ze.)

SilverFox zei:
Dat werkt niet voor tapatalk helaas... Heb nog geen werkende variant gevonden hiervoor :(

(Is wel leuk als dirtyfix en werkt ook prima, maar de vraag is hoe lang het duurt voordat photobucket hierop actie onderneemt. Een 'echte' blokkade voor niet-betalende gebruikers zou snel te implementeren zijn voor ze.)

SilverFox +1
Zo blijven we maar bezig met dat vervelende Photobucket. :( !
Waarom gebruiken we het nog als blijkt dat zoveel van onze leden dit niet kunnen zien terwijl er prima alternatieven zijn die wel (en vaak simpeler en zonder die vervelende reclame) eenvoudig werken?

Terug
Bovenaan Onderaan