BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork Weber Kettle versus BGE

 
 

Wickie de fikkie

Tondelzoeker
Berichten
7
Na 3 keer op de Weber Original Kettle 47cm vorig weekend een pulled pork van de BGE. Deze keer heb ik een rub van Ralph de Kok gebruikt, de vorige keren een pittigere Carolina dry rub van de BBQ-helden. Beiden anders lekker, bij mijn gezin gaat de voorkeur nog steeds uit naar de Carolina dry rub.

Na een nachtje, ingesmeerd met de rub, ingepakt in de koelkast gelegen te hebben kon de pret om 8.30 beginnen. Beetje rookhout (fruit) toegevoegd, 2.7kg Procureur op de BGE, rustig op temperatuur laten komen tussen 110°C en 120°C en dan wachten op de “stall”. Afhankelijk van wanneer ik die temperatuur zou bereiken had ik me voorgenomen om wel of niet te gaan voor inpakken met alu folie. Na even getwijfeld te hebben omdat de temperatuur rond de 70°C toch met 3 á 4 graden per uur bleef toenemen toch gekozen voor het inpakken. Ik was toen ook al weer 7 uur onderweg en ik wilde het risico niet nemen dat we pas om 21.00 aan tafel zouden kunnen.

Bij een kerntemperatuur van 92°C even met een prikstokje gecontroleerd of de juiste gaarheid bereikt was en vervolgens begonnen met het pullen, dat met 2 vorken prima te doen was.

Met de juiste bereidingswijze is er in de smaak geen verschil te merken of je nou de Weber of de BGE gebruikt. Met de BGE heb je het als kok wel een héél stuk eenvoudiger. Ik heb na het rustig op temperatuur laten komen niets meer in hoeven te stellen om op temperatuur te blijven. Zelfs tijdens het inpakken de schuiven niet aangeraakt, lekker makkelijk dus! Volgende keer maar ’s proberen om de pulled pork ’s avonds voor het slapen gaan in de BGE te leggen…

Voor de planners onder ons, dit was mijn tijdschema (tijd, dome temperatuur, kern temperatuur):

8.30 70° - 9°C
9.30 105°C - 24°"C
10.30 110°C - 42°C
11.30 115°C - 54°C
12.30 116°C - 62°C
13.30 113°C - 68°C
14.30 113°C - 71°C
15.30 114°C - 74°C Ingepakt
16.30 118°C - 78°C
17.30 117°C - 86°C
18.30 117°C - 92°C klaar!

Bij deze ook nog wat plaatjes:

IMG_2567.jpg


IMG_2569.jpg


IMG_2582.jpg


IMG_2584.jpg


IMG_2586.jpg


IMG_2587.jpg


IMG_2588.jpg


IMG_2589.jpg


IMG_2590.jpg


IMG_2592.jpg
 
Mooi verslag. Daar hou ik wel van. Gepulde vlees ziet er smakelijk uit. Was graag ff aangeschoven. 😋

Ik neem aan dat die 117C de roostertemperatuur is.?
 
ziet er heerlijk uit zeg
en maakt ook erg hongerig

goed bezig geweest
 
Goed gelukt, gefeliciteerd met je knor.
 
ziet er goed uit en mooie constante temperatuur heb je bereikt !
 
“Makkelijke” run gehad nu dus met je Ei
Volgende keer ‘s nachts aan en dan klaar met de lunch ☺️
 
Ziet er lekker uit hoor prima P.P. had ik best een broodje mee gelust.;)
 
Heerlijk deze PP daar zou ik ook wel een bolletje van gelust hebben


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Bedankt voor jullie reacties, dat stimuleert om vaker te posten! Uiteraard ook bedankt voor het leuke knorretje, dat is toch waar we het allemaal voor doen natuurlijk;) 😇 (grapje)
 
Laatst bewerkt:
Fijne run PP. Dat moet een verademing zijn geweest vergeleken met die kleine keter BBQ. Je PP ziet er iig smaakvol uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Lekker hoor! Mooie run geweest. Mooi gedetailleerd verslag met data, daar houd ik van, bedankt! Ik heb vandaag ook PP gemaakt, verslag komt hopelijk morgen. 👌🏼
gefeliciteerd met je sticker 🐷
 
Terug
Bovenaan Onderaan