BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork van de WGA

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Lieve BBQ-vrienden,

Het is gelukt! Pulled pork maken op de WGA! Zaterdag vroeg ik jullie al om tips voor deze uitdaging, deze heb ik gekregen. Dank nog daarvoor! En bij dezen kunnen jullie zien dat het goed gelukt is.

Wij zijn heerlijk op vakantie met de kinderen en vrienden in de kop van Limburg. Vorige week waren we op een boerderij waar we een mooi stukje procureur zagen liggen van 1 kilo. Precies mooi voor de op de WGA. Ik heb hem bereid volgens het wedstrijdrecept van Noskos, op het injecteren na. De rub en barbequesaus had ik meegenomen, dus dat was mooi! Ik had gedacht dat een stukje van 1 kilo wel sneller klaar zou zijn dan de 2,5 kilo die ik normaal bereid. Maar niets was minder waar. Om half twee 's middags begonnen en om tien uur 's avonds hadden we ons broodje! Wel iets sneller dan de 2,5 kilo, maar toch nog een flinke run geweest.

En wat heeft de WGA mij weer verrast! Dat dit mogelijk was, is toch wel top! De temperatuur was goed te regelen door af en toe minimaal de schuiven te gebruiken. En ook de kokosbriketten van Ecobrasa zijn echt top. Ik heb deze nu voor de tweede keer gebruikt en wat gaan ze ontzettend lang mee! Na de lange run waren de briketten nog niets eens voor de helft op. Heel zuinig!

Hieronder de foto's met beschrijvingen. Geniet ervan! Wij gaan hier nog even door met vakantie vieren :cool:


De pulled pork eerst even ingesmeerd met mosterd en daarna rijkelijk bestrooid met de rub.
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.14 (1).jpeg


Daarna de WGA ingericht: links een indirect en recht direct. De starter doet zijn werk en steekt 6 briketten aan.
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.14.jpeg


De temperatuur zit rond de 120 graden. Waterbak links en appelhoutsnippers rechts boven de briketten. De procureur mag erop!
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.13 (6).jpeg


Bij een kerntemperatuur van 70 graden de procureur ingesmeerd met de glaze: BBQ-saus van Noskos aangelengd met appelazijn en honing.
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.13 (5).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.13 (4).jpeg


Na zo'n 1,5 uur ingepakt met aluminiumfolie.
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.13 (3).jpeg


Bij een kerntemperatuur van 93 graden konden we goed prikken in de procureur. Alsof je je mes in een pot pindakaas steekt!
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.13 (2).jpeg


Even de procureur laten uitdampen. Die geur! Heerlijk!
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.13 (1).jpeg


Het vocht wat los is gekomen hebben we opgevangen, daarna de procureur nog even ingepakt en een half uurtje laten rusten. Langer konden we ons niet inhouden... Toen was het pullen geblazen! Wat een fijn werkje! Zoals je ziet zorgen we ook voor wat te drinken!
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.12 (2).jpeg


Alles staat klaar: broodjes zijn afgebakken, koolsalade is gemaakt en augurkjes erbij. We kunnen beginnen!
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.12 (1).jpeg


Wat een heerlijk broodje! Zo wil ik elke dag wel vakantie vieren! Er was nog maar een beetje over, later deze week baked beans met het restje pulled pork erdoor. Wordt vervolgd...
WhatsApp Image 2021-07-26 at 07.45.12.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Knap werk weer. Ik vond die vier laatst op de weberMTP al knap. Maar dit laat wel goed zien dat je geen large of extra large bbq nodig hebt om een behoorlijk stukje vlees te bereiden.
Inderdaad! Dit is bijna nog leuker. Met minimale middelen een maximaal resultaat behalen!
 
Dat is toch wel erg gaaf zo op de WGA
 
Mooi resultaat op de WGA, leuk om te zien hoe het ook op vakantie goed lukt, mooie plaatjes en een lekker broodje!

Fijne vakantie verder.
 
Mooie vakantie maaltijd. Het is dat we zaterdag na twee weken Limburg moesten verlaten anders had ik graag een broodje meegegeten.
 
Knap werk zo! En aan de smaak zal het vast niet hebben gelegen. Heerlijk recept.
 
Mooie vakantie maaltijd. Het is dat we zaterdag na twee weken Limburg moesten verlaten anders had ik graag een broodje meegegeten.
Ai... door de regen en het water? Hopelijk verder wel een goede vakantie gehad?
 
Ai... door de regen en het water? Hopelijk verder wel een goede vakantie gehad?
Nee hoor, we hadden maar twee weken een huisje. Het water maakte het nog wel spannend maar uiteindelijk hielden we het droog. De dagen dat het droog was lekker de WGA aangegooid. Wat een ideaal apparaat is dat toch!
 
WGA, wonder apparaat, gave run hoor en ook zo bevredigend

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Heb je de briketten willekeurig neergelegd m
Ja, alleen wel een beetje gerangschikt om er wel zoveel mogelijk kwijt te kunnen. Maar lucht tussen de kolen is ook belangrijk, dus ben niet netjes gaan stapelen. Ik vind de briketten erg zuinig, dus lang niet alles was opgebrand.
 
Nee hoor, we hadden maar twee weken een huisje. Het water maakte het nog wel spannend maar uiteindelijk hielden we het droog. De dagen dat het droog was lekker de WGA aangegooid. Wat een ideaal apparaat is dat toch!
Wat fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad! De WGA is inderdaad super!
 
En wat maken we met het restje pulled pork? Baked beans met daarbij een goede burger!
Van onder maar boven: broodje, romaine sla, tomatensalsa, goede runderburgers van de plaatselijke slager, met echte cheddar, guacamole, nacho's, broodje!
20210727_180449.jpg

20210727_171442.jpg

20210727_181136.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan