BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork, t was ff spannend of t allemaal wel goed kwam. Ik zeg geslaagd. En zeker voor herhaling vatbaar

 

LorenzoG

Vuurmaker
Berichten
64
Om een heel weekend in low & slow af te sluiten, stond er vandaag Pulled Pork op 't menu.
Waarbij ik het recept in grote lijnen van Noskos heb gevolgd. Waarvoor dank.

Vannacht net voor t slapen gaan de procureur, van 2,8 kilo van de Sligro, n paar dikkere vetstukjes weg gehaald en voorzien van de kruiden, vervolgens voor een ruime 8 uurtjes in de koelkast en mezelf naar bed gebracht.
IMG_1458.jpg


Om 09:45 was alles ready om de procureur op de Bastard te leggen, in de rook met 2 chunks van kersen.

Besloten om de Bastard toch maar even in de 'mancave' te laten staan
IMG_1465.jpg


IMG_1459.jpg


De fase van 5 uur of 74 graden, afhankelijk welke je als eerste bereikt, ging bij mij wel erg snel. Na een 3,5 uur zat hij al op 74 graden. Als dat maar goed komt dacht ik. Zie ook eerdere reactie vandaag.

Temperatuur is temperatuur bedacht ik me maar. Dus de fase van 2 uur maar gestart voor het vorm van korst met eerst het aanbrengen van de glazé.
IMG_1468.jpg


IMG_1471.jpg


Na de 2 uur.
IMG_1475.jpg


Inmiddels het vertrouwen terug gekregen dat het wel goed zou komen, gezien de mooie korst. Ik heb het idee dat mijn 'stall' moment wat later is gekomen, omdat hij in die 2 uur maar een graad of 2 is gestegen.

Vervolgens de fase van een uur in t aluminium folie. En om het 'wachten' wat te verzachten één van mijn favoriete biertjes erbij gepakt.
IMG_1476.jpg


IMG_1480.jpg


De kern temperatuur begon te zakken, en even bedacht ik me, dat ik me verrekend had, want had even het idee dat het naar 88 graden brengen wel eens wat langer kon gaan duren. En dan zou ik niet uitkomen om rond etenstijd 18:00 klaar te zijn.

Maar na een klein uurtje had ik het onderstaande resultaat.
IMG_1482.jpg


IMG_1486.jpg


Zo en dan is de laatste (na)garings fase aangebroken. Even een uurtje rusten in de folie.
IMG_1483.jpg

Met zo een tussentijds resultaat en wachten weer wat aangenamer te maken, nog even een biertje erbij gepakt.
IMG_1484.jpg


Na een uur de procureur uit de folie gehaald
IMG_1487.jpg


En pullen maar.
IMG_1488.jpg



Tijdens het nagaren de eindsaus gemaakt. Daar ging t even mis, iets met mannen en 2 dingen tegelijk ;)
ipv 2 el worcestersaus had ik 1/2 cup worcester saus gepakt😂, dus ik had een ietwat te dunne saus, nog wat proberen te corrigeren met wat extra suiker en wat BBQ saus. Ondanks dat toch erg lekker!

IMG_1490.jpg


Dus al met al is t allemaal goed gekomen, en hebben we allemaal heel erg genoten van deze pulled pork. En zeker voor herhaling vatbaar.

@TastyTom nog bedankt voor je reactie.
 
Mooie run! Zo zie je maar weer: elk stukje vlees doet het toch op z’n eigen tempo. Het resultaat is t belangrijkste, samen met de fun in de reis ernaartoe.
Gefeliciteerd met je knor🐷

ps.) leuk idee met Turks brood, ga ik onthouden😋
 
Ziet er goed uit en altijd mooi als het ook vrij vlot verloopt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Lekker bezig geweest en tijd is tijd als de temp bereikt is.

In de tussentijd ook lekker kunnen opvullen 😁
 
Gefeliciteerd met je Knorrie. De eerste keer is altijd spannend maar die voldoening als het dan allemaal zo’n beetje uitpakt als je in gedachten had........ Bovendien leer je van je fouten, een volgende keer gaat het nog beter.
Fijne manier om het wachten wat aangenamer te maken trouwens! Gelukkig duurt zo’n pulled pork even.
 
Gefeliciteerd met je knor en een mooie rapportage.
 
mooie run en weer een hele ervaring rijker zo in de sneeuw
gefeliciteerd met je knor
 
Lekkere P.P. geworden, gefeliciteerd met je knor. :)
 
Dat heb je mooi voor elkaar gekregen. Lekker bier erbij maakt het helemaal af. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
En lekker in de sneeuw ook, gaaf.
 
Hi, ik vind jouw reportage erg mooi hoor, leuke info erbij, helemaal goed. Gefeliciteerd met je knorrie, zelf moet ik er toch eens aan gaan geloven om ook een pulled pork te doen. Ben aan het plannen, dus komt goed.
Oja, gave foto´s ook, ziet er tasty uit!
 
Zo dat is een lekker stekkie. Ziet er een fijne werkplek uit. Niks te lijden zo met de sneeuw.
Je PP ziet er trouwens ook goed uit. Lekker met Turks brood. dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan