BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork en spareribs voor mij en mijn collega’s

 

Bram koning

Kooltjesharker
Berichten
142
Goedemorgen mede stokers,

Door mijn werk ben ik regelmatig van huis, met mijn collega’s hadden we het idee om een keer te gaan bbq’en. Nou had ik hierbij gelijk een grote waffel, daarbij had ik gezegd dat als we gaan bbq’en, dat dan wel op mijn manier doen. Sinds dat ik zelf spareribs maak, hoef ik geen prefab spareribs die in de supermarkt te vinden zijn. Het is veel leuker om zelf te maken, aldus mijn mening.

Dit gezegd, ben ik gister avond begonnen aan het kruiden van de procureur en de spareribs. Dit keer heb ik voor een rub gekozen die voor iedereen lekker is, op de spareribs heb ik een rub van not just bbq gekozen. Deze heeft mijn vrouw ooit een keer gekocht en ik ben er tevreden mee betreft de smaak. Op de procureur heb ik de rub van smokey goodness beefalicious gedaan. Zelf persoonlijk vind ik deze erg lekker en goed bij varkensvlees passen, ondanks dat er op staat beef.

Tja het gaat er tenslotte om wat jezelf lekker vind.
Vanochtend ging de wekker vroeg, niet mijn wekker maar mijn dochter van 4 maanden…. Mooi moment om de bbq aan te zetten(had ik gister avond alvast gevuld), eenmaal dat de bbq op temperatuur was, kon het vlees erop.

Het idee voor deze middag/avond is, eerst een broodje pulled pork(2per persoon) en wat later een halve sparerib per persoon om de mond mee af te vegen, zoals wij dat noemen.
Het gaat een vol rooster worden want mijn zelfbouw offset smoker is niet mega groot. Ach niettemin, blijft het lekker. Zo nu en dan zal ik wat foto’s erbij voegen
c2d27097d69329e6795c3f5569b7c767.jpg



65cb9349df70806651ad7b6a6ffa984f.jpg



e0c36d9fa8778c5236be6ff417871a9c.jpg


f12c8d4814688ad2f4b3396ffb7819ff.jpg



e15272c1f24a0bbb830ac8e81aa6909a.jpg


De temperatuur zal ik op 125 graden om en nabij houden. Door gebruik te maken van de inkbird thermometer, kan ik lekker vanuit binnen alles in de gaten houden totdat mijn collega’s er zijn. Ik hou jullie op de hoogte
 
Veel plezier met P.P.run en mooie plaatjes schieten. ;)
 
Je collega's boffen maar met jou.
Ik neem aan dat ze met een kratje "fris" bij je langs komen.
 
De Pulled pork is ondertussen 4,5 uur onderweg en heeft een temperatuur van 65 graden. Het is anderhalve kilo ongeveer en ik verwacht dat die rond 2 uur a 3 uur klaar is. Dan nog rusten en daarna mag het vlees uit elkaar getrokken worden
5e03a2729c853b1a1f0fec16a7a65cf2.jpg


Herkennen jullie het gevoel dat het kwijl uit je mond loopt?
 
Succes! Cool ook die zelfgemaakte offset smoker, heb even in je berichtengeschiedenis gekeken of ik er meer over kon vinden. Gaaf ding!

Ja bedankt! Ik heb het al vaker gezegd maar dit is echt mijn trots omdat ik die zelf gemaakt heb. Ik heb nooit 1 of andere formule erop los gelaten over hoe groot de rookkamer of firebox moest zijn. Maar hij is zeker goed gelukt!
 
De titel heet Pulled pork en spareribs voor mijn collega’s en mij, dan vraag je natuurlijk af, hè waar blijven de spareribs? Gaat dat wel passen? Hoe ga je dat in de kleine offset smoker doen? Nou heel simpel, het wel bekende rekje van de Ikea komt hierbij kijken! Okee, de bbq kan nog voller maar voor nu is het goed;)

165a1fe2fb98c7dcc293316a89cdad94.jpg
 
Je gaat jezelf in de nesten werken.😅 Nu moet je dit veel vaker gaan doen.
Eet smakelijk en veel gezelligheid gewenst🍻
 
Ja kak zooi…. Je raad het al…. Vergeten foto’s te maken…. Iets met “fris” drinken…. Ach volgende keer beter in ieder geval heeft het enorm goed gesmaakt, ik moet het vaker maken. De spareribs zijn zo klaar, ik zal proberen daar wel een foto te maken
 
Ja kak zooi…. Je raad het al…. Vergeten foto’s te maken…. Iets met “fris” drinken…. Ach volgende keer beter in ieder geval heeft het enorm goed gesmaakt, ik moet het vaker maken. De spareribs zijn zo klaar, ik zal proberen daar wel een foto te maken
Oei oei.... De beste tip die ik kan geven is gewoon meer maken!
Je kunt het eenvoudig invriezen en opwarmen, blijft heerlijk!
Dan houd je dus wat over om een foto van te maken als je het vergeten bent 💡.
Je hebt immers alle verplichte foto's op het resultaat na.
 
Oef, daar gaat je knorretje :eek:
Ja kak zooi…. Je raad het al…. Vergeten foto’s te maken…. Iets met “fris” drinken…. Ach volgende keer beter in ieder geval heeft het enorm goed gesmaakt, ik moet het vaker maken. De spareribs zijn zo klaar, ik zal proberen daar wel een foto te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan