BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork en Short Ribs met een slangetje

MaartenR

Tondelzoeker
Berichten
19
Ik ben van plan zaterdag vroeg op te staan en een snake te leggen in de ketel van mijn vader. Pulled pork en dan short ribs voor het avond eten. Te optimistisch?
Voor wie nu denkt, deze gast kan wat tips gebruiken: van harte welkom!
 
Om tips te geven hebben we (ik in elk geval wel) wat meer info nodig. Welke vlees heb je? Hoe groot is het stuk vlees? Welke ketel heeft je vader? Wat versta je onder vroeg opstaan? Met deze informatie komen we wel verder denk ik

Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
 
Is het je eerste keer en wat staat er op het spel?
 
Mijn ervaring met low and slow is een zeer smakelijke gevlinderde kip op een heel klein keteltje. Mijn vader heeft een standaard weber, ik weet niet precies hoe groot. Een stuk groter dan het kleine dingetje van mij.
Ik heb een procureur van 1,2 kilo en 800 gr aan shortribs.
Vroeg is voor mij voor 07.00, met kinderen ontkom je er niet aan na dat tijdstip. Evt kan ik vrijdagavond ook al in actie komen.
Dit wordt mijn eerste ervaring met deze stukken vlees, en op het spel staat dat ik er van wil leren. We kunnen altijd pizzas bestellen ;-)
 
Ik denk dat het met inpakken rond de 65/70 graden kern temperatuur wel moet lukken. Het blijft lastig te voorspellen hoelang het vlees er over gaat doen.
Probeer de rooster temperatuur tussen de 90 en 120 graden te houden, hoe lager hoe beter. Vooral niet laten verleiden om de temperatuur te verhogen om sneller klaar te zijn, dit zorgt er voor dat het vlees uitdroogt. Ook weer niet meteen in paniek raken als de temperatuur even doorschiet, maar zeker niet langer dan ca 10 minuten.

Ik ben benieuwd naar je bereiding, ik neem aan dat we een reportage te lezen krijgen??
Je zal er zeker iets van leren, en andere lezers ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
 
Mijn ervaring met low and slow is een zeer smakelijke gevlinderde kip op een heel klein keteltje. Mijn vader heeft een standaard weber, ik weet niet precies hoe groot. Een stuk groter dan het kleine dingetje van mij.
Ik heb een procureur van 1,2 kilo en 800 gr aan shortribs.
Vroeg is voor mij voor 07.00, met kinderen ontkom je er niet aan na dat tijdstip. Evt kan ik vrijdagavond ook al in actie komen.
Dit wordt mijn eerste ervaring met deze stukken vlees, en op het spel staat dat ik er van wil leren. We kunnen altijd pizzas bestellen ;-)
Met de Noskos methode moet je voor Pulled Pork ca 8/ 9 uur rekenen. Kan zelfs iets meevallen. Te vroeg gaar is geen punt kan lang warm gehouden orden in handdoek en koelbox en opwarmen is ook geen straf. Als je alles voorbereid en je hebt de Q om 8:00 warm dan hebben jij en je geliefden iig een warme hap aan het eind van de dag.
 
Dit is een vraag, en ook al gaat hij over low and slow, hoort thuis in de rookkamer.

Hierboven staan goede tips, het resultaat zien we straks wel graag in de Low and Slow rubriek.
 
Met wat creativiteit kom je een heel eind.
Op een kleine (47cm) weber word het wel krapjes denk ik. Op een 57er zal het wel gaan.

Je zou ook nog die kleine bbq van je zelf mee kunnen nemen. Je hebt dan wat meer ruimte.

Persoonlijk gebruik ik liever de minion methode ipv snake/slang. Je houd dan wat meer rooster ruimte over. Bovendien kun je makkelijk brandstof toevoegen na verloop van tijd.
 
Wel een goede uitdaging, gelijk shortribs en pulled pork. Het vlees zal je vast al in huis hebben, dus dan moet je aan de bak :) Met de tips hierboven en op tijd starten moet het goed komen. Succes en eet smakelijk vast!
 
Op plaats delict trof ik het volgende aan:
IMG_20211008_192005__01.jpg
IMG_20211008_192105__01.jpg

En dan het deksel maar eens open
IMG_20211008_192119.jpg

Dat wordt wel ff poetsten.
Rooster 54 cm
IMG_20211008_192618.jpg

Vanavond alles gereed maken en morgen maar op tijd op. Hier stopt het voor mij, de rest weer in low and slow. Dank voor al jullie reacties!
 
Zo zien ze er bij velen uit die "gewoon" af en toe cremeren.
 
Tijd om deze weber eens "goed" te gebruiken. Laat je vader maar zien wat hij eigenlijk in huis heeft. Op een 57 cm moet het je zeker gaan lukken!

Verstuurd vanaf mijn SM-N770F met Tapatalk
 
Werkt de onderste schuif nog wel zodat je de temp kan sturen?
 
Laatst bewerkt:
Rust roest. Lekker weer mee aan de slag.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Met deze bbq moet het wel lukken.

Het is een mooi vintage exemplaar met houtengrepen, die mag je nog wel wat liefde geven.

Ik zou je pa maar een adoptievoorstel doen.


veel plezier vandaag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan