BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork, eerste keer.

 
 

BluRPie

Tondelzoeker
Berichten
21
d14c1fd204d2cb698608f9b489ee2c70.jpg


Na al die topics te hebben gelezen over pulled pork was mijn nieuwsgierigheid toch opgewekt. Ik had het nog nooit gegeten, laat staan klaar gemaakt.

Ik maakte om te beginnen al gelijk een fout. Ik heb maar 1,2 kilo procureur gehaald. Dit moet een volgende keer anders.

Eerst de procureur in een rub gezet.
72de3ac383397083c313c55e8f9e2953.jpg


En deze vervolgens in de koelkast laten rusten tot de volgende dag. Ik heb gekozen voor de simpele pulled pork zoals deze beschreven staat op de website van Noskos.

Vanmorgen gelijk de snake klaar gezet en de starter aangeslingerd.
24172acfce5f3e9948a8b182b070675e.jpg


Ik kende tot voor kort de snake methode niet, maar ik moet zeggen dat ik een fan ben..

Eenmaal aan, kon de procureur erop.

fa9dac0cd3f37bb6f3d912d1834c764c.jpg


Inmiddels dus ook een kern temperatuurmeter gehaald :)

En nu is het wachten geblazen. Temperatuur liep mooi op totdat deze toch wat lang op en bepaalde temperatuur bleef hangen en zelfs een graad terug zakte. Dit was ongeveer nadat de procureur 5 uur op de BBQ had gelegen. Temperatuur was 67 graden op dat moment. Ondanks dat ik wist wat het inhield was ik toch verrast.

Vervolgens de procureur ingepakt en terug gelegd tot de temperatuurmeter begon te piepen. Dit was op 91 graden. Priktest gedaan, volgens mij prima.

Procureur van de BBQ gehaald en even uit laten wasemen
6660856d7e001ae8fdcb173ce43eef05.jpg


Wat ik niet uit de andere topics heb gehaald is dat nu het moeilijkste nog moet komen: er vanaf blijven. De geur... om van te watertanden....

Toch maar weer ingepakt en in handdoeken gewikkeld, zodat na een uur het pullen kon beginnen

80094c42938cdb899195bd12f6759b90.jpg



Veels te weinig natuurlijk, na een run van bijna 8 uur.

0c27da3a7499148d36c3617d1c563de3.jpg


Het eindresultaat was verbluffend lekker, helaas dat mijn buren het ook al geroken hadden, en ik dus moest delen.

Ik ga dit zeker nog eens klaar maken...

ee4e41837ea6f2015110e9659a48af11.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Krijg nooit genoeg van dit soort plaatjes, heerlijk. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie run. Mooi resultaat ook. Lekker hoor
Je geeft aan dat je de belangrijkste les al geleerd heb, veel meer maken.
Hier gaat er 6 tot 10 kilo in de wsm, meteen voorraad.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Ziet er heerlijk uit.
Een mooie eerste keer Pulled Pork.
En zoals je reeds aangeeft een groter stuk vlees is zeker niet verloren (je hebt nog ruimte zat op je rooster).
Uit de tips die ik zelf kreeg kan ik je volgende meegeven: eventuele restjes kan je invriezen, verwerken in bitterballen/kroketten, loempia's maken (filodeeg, beetje taugé en beetje Pulled Pork).

Gefeliciteerd met je Knorretje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit.
Een mooie eerste keer Pulled Pork.
En zoals je reeds aangeeft een groter stuk vlees is zeker niet verloren (je hebt nog ruimte zat op je rooster).
Uit de tips die ik zelf kreeg kan ik je volgende meegeven: eventuele restjes kan je invriezen, verwerken in bitterballen/kroketten, loempia's maken (filodeeg, beetje taugé en beetje Pulled Pork).

Gefeliciteerd met je Knorretje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ja dat zag ik inderdaad! Voor de eerste keer toch maar voor een kleiner stukje gekozen, omdat het toch wat spannend is en ik niet gelijk 4 kilo vlees wil verpesten..
 
Ja dat zag ik inderdaad! Voor de eerste keer toch maar voor een kleiner stukje gekozen, omdat het toch wat spannend is en ik niet gelijk 4 kilo vlees wil verpesten..
Die 'fout' maakte ik ook bij mijn eerste.
Mijn stukje vlees was maar 700g.
Las ook pas na aankoop van het vlees dat de bereiding van een groter stuk even lang duurt en dat je heel veel moeite moet doen om het te verpesten.
Ook las ik pas nadien dat je ongeveer 1/3 van je oorspronkelijke gewicht verliest tijdens de bereiding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Die 'fout' maakte ik ook bij mijn eerste.
Mijn stukje vlees was maar 700g.
Las ook pas na aankoop van het vlees dat de bereiding van een groter stuk even lang duurt en dat je heel veel moeite moet doen om het te verpesten.
Ook las ik pas nadien dat je ongeveer 1/3 van je oorspronkelijke gewicht verliest tijdens de bereiding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hehe. ja klopt.. Jouw topic was één van de redenen voor mij om er ook aan te beginnen. Ik ben BBQ-en wel leuker gaan vinden. Normaal was BBQ voor mij, zo snel mogelijk je speklappen erop, een worstje, een hamburger en met een beetje geluk een maiskolf... Deze lange runs, het is pure kunst als je het mij vraagt.
 
mooie run! En gefeliciteerd met je sticker 🐷.
Gelijk de beste les geleerd: meer procureur erop!
ziet er heerlijk uit 👌🏼
 
pulled pork in de morgen of aan het einde van de dag, maakt mij niet uit !

ziet er goed uit !
 
Lekkere pork gemaakt, van de buren ook 😉
Maar de volgende run word met meer reserve gemaakt 👍🏻

Toch wel een stukkie eraf voor het inpakken
 
Mooi!! Gefeliciteerd met je knorrie!
Ik vind je verhaal erg leuk om te lezen en ook de reacties zijn ondersteunend om het toch maar eens zelf te gaan proberen 👍 🔥
 
Mooi!! Gefeliciteerd met je knorrie!
Ik vind je verhaal erg leuk om te lezen en ook de reacties zijn ondersteunend om het toch maar eens zelf te gaan proberen 👍 🔥
Moet je zeker doen. Het is een behoorlijke bereidingstijd, maar je hoeft er natuurlijk ook niet naast te gaan zitten wachten. Ik vind de andere manieren van het gebruik van de BBQ echt super leuk,
 
Mooi kleurtje en PP leent zich uitstekend om later nog te eten. Dus beter veel te veel dan te weinig;) gefeliciteerd met je sticker!
 
Lekkere PP smullen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan