Na al die topics te hebben gelezen over pulled pork was mijn nieuwsgierigheid toch opgewekt. Ik had het nog nooit gegeten, laat staan klaar gemaakt.
Ik maakte om te beginnen al gelijk een fout. Ik heb maar 1,2 kilo procureur gehaald. Dit moet een volgende keer anders.
Eerst de procureur in een rub gezet.

En deze vervolgens in de koelkast laten rusten tot de volgende dag. Ik heb gekozen voor de simpele pulled pork zoals deze beschreven staat op de website van Noskos.
Vanmorgen gelijk de snake klaar gezet en de starter aangeslingerd.

Ik kende tot voor kort de snake methode niet, maar ik moet zeggen dat ik een fan ben..
Eenmaal aan, kon de procureur erop.

Inmiddels dus ook een kern temperatuurmeter gehaald

En nu is het wachten geblazen. Temperatuur liep mooi op totdat deze toch wat lang op en bepaalde temperatuur bleef hangen en zelfs een graad terug zakte. Dit was ongeveer nadat de procureur 5 uur op de BBQ had gelegen. Temperatuur was 67 graden op dat moment. Ondanks dat ik wist wat het inhield was ik toch verrast.
Vervolgens de procureur ingepakt en terug gelegd tot de temperatuurmeter begon te piepen. Dit was op 91 graden. Priktest gedaan, volgens mij prima.
Procureur van de BBQ gehaald en even uit laten wasemen

Wat ik niet uit de andere topics heb gehaald is dat nu het moeilijkste nog moet komen: er vanaf blijven. De geur... om van te watertanden....
Toch maar weer ingepakt en in handdoeken gewikkeld, zodat na een uur het pullen kon beginnen

Veels te weinig natuurlijk, na een run van bijna 8 uur.

Het eindresultaat was verbluffend lekker, helaas dat mijn buren het ook al geroken hadden, en ik dus moest delen.
Ik ga dit zeker nog eens klaar maken...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk