BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork dagje

 

kylesauren

Tondelzoeker
Berichten
16
Afgelopen maandag liep ik bij de Makro tegen dit mooie stuk procureur in de aanbieding aan. Mooie kans om weer een voorraad pulled pork aan te leggen! :cool:

image0.jpg


De pulled pork maak ik klaar volgens het "wedstrijd pulled pork recept" van Noskos. Zo heb ik gisteravond de nodige voorbereidingen getroffen zodat hij vanmorgen vroeg al direct op de bbq mocht.
De rub heb ik volgens eigen recept gemaakt, de injectiemix is volgens recept van Noskos.
image1.jpg

Hierna de procureur afgedekt en terug in de koelkast tot vanmorgen 09:00.

Vanochtend de Bastard gevuld met de houtskool, 2 blokjes appelhout en 1 blokje kers.
image3.jpg


Vervolgens de bbq aangestoken en het vlees erop gelegd:
image4.jpg


Thermometer is ingesteld op roostertemperatuur van 120graden.
image5.jpg


Zojuist zijn de eerste 5 uur voorbij en heb ik het vlees ingekwast met de glaze.
image7.jpg


Nu is het weer geduld hebben voor mij...

Wordt vervolgd!😋
 
goed bezig. ik ruik hem hier... heerlijk
 
Inmiddels is ie al klaar, geportioneerd en liggen de porties al in te vriezen 😋

Het vlees heb ik na het lakken 2 uur laten doorgaren en vervolgens ingepakt en de thermometer ingesteld op een kerntemperatuur van 92 graden. Vanaf dat moment ben ik gaan prikken en toen de 96 graden in de kern bereikt werd vond ik het mooi geweest. Het was ook al 19:30 op dat moment.
Erna de folie geopend en vervolgens een minuut of 10 laten uitdampen.
image0.jpg


Hierna weer in nieuwe folie ingepakt en ruim een uur laten rusten, vervolgens kwam het vlees zo uit de folie:
image1.jpg


De heerlijke geur hier in huis is niet te omschrijven! Een heel goed teken!😍

Kijk de rookring:
image3.jpg


Het uit elkaar trekken kon beginnen!
image5.jpg


Omdat het om voorraad gaat alles netjes in porties van 150 gram geportioneerd en netjes vacuüm verpakt.
image6.jpg


Hier de pakketjes klaar om ingevroren te worden:
image7.jpg


Inmiddels liggen de zakjes netjes in de vriezer te wachten tot dat ze geopend en gegeten mogen worden🤪

Allemaal bedankt voor het lezen! Fijne avond!🤗
 
Zo je kan er weer even tegen. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie P.P. en een goede voorraad weer.;)
 
Ziet er goed uit!

Hoe krijg je dat zo netjes in de vacuumzak? Ik smeer altijd de hele bovenkant van de zak onder :ROFLMAO:
Heb al zitten denken om een stuk PVC te pakken om het zonder de zak te raken netjes onderin de zak te krijgen.
 
Ziet er goed uit!

Hoe krijg je dat zo netjes in de vacuumzak? Ik smeer altijd de hele bovenkant van de zak onder :ROFLMAO:
Heb al zitten denken om een stuk PVC te pakken om het zonder de zak te raken netjes onderin de zak te krijgen.

Ik vouw de opening naar buiten toe om als ik de inhoud in de vacuumzak doe, zo blijft de rand mooi schoon.(y)
 
Goed gelukt hoor.
 
lekker joh. mooie porties voor later.
Af en toe lijkt het dat ze later nóg lekkerder zijn..
 
Ziet er heerlijk uit, gratz met knorrie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan