Ben voorstander om wat al vaker hier genoemd word de 2,5 kilo of meer aan te houden, dan zit je altijd goed.
Zelf heb ik laats meer als experiment twee verschillende bereidingswijzes van een procureur van 1 kilo uitgevoerd. Het is wel gelukt om daadwerkelijk een PP met een 1 kilo procureur te maken en zonder het te uitdrogen of in te pakken. Zelf vraag ik mij wel af of het een tweede keer er ook zo uit komt maar daar kom ik zelf op 1 manier ooit achter.
De eerste keer proberen had ik een normale wijze wat een beetje standaard is uitgevoerd met een 1 kilo en dat was net een stuiterbal. Heb niet eens de moeite genomen om er verder nog wat mee te doen.
De twee keer proberen heb ik met wat graden gespeeld om uiteindelijk een prima resultaat te krijgen en heb het deze keer ingespoten met bouillon.
- Eerste fase: 119/120 graden voor 30 minuten.
- Tweede fase: Daarna laten zakken en toen het op 110 graden ketel temp stond heb ik dit voor 30 minuten aangehouden.
- Derde en laatste fase: Laten zakken naar 100 graden ketel temp en toen gewacht op een kerntemperatuur van 91 graden had.
- Rusten: Uurtje afgedekt laten rusten
Heb er niets aan toe hoeven te voegen aan vocht behalve het vocht van de procureur zelf.