BasBQ
Beef en Steak

Procureur 1 kg pulled pork

Als we dan toch zo gaan experimenteren. Waarom niet de keteltemp op laten lopen met de kerntemp. Dus continue een vast temperatuurverschil en dus een vaste opwarms elheid. Ik kan me voorstellen dat je dan een meer gelijkmatige haring krijg door het hele stuk vlees heen. Maar het zal ongetwijfeld langer duren dus misschien meer uitdroging. Maar als je dan weer op tijd inpakt heb je daar geen last van.
Je zou dan eigenlijk wel een regelaar moeten hebben met software die het setpoint van de keteltemp steeds een vaste waarde boven de kerntemp regelt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Het was vooral even"Out of the box"denken en doen. Vandaar in het begin geen gelijkmatige garing maar van snel(hoge temp) naar langzamer(lagere temp) en op een uiteindelijk punt de gelijkmatige garing realiseren zonder in te pakken.

Maar om de keteltemp op te laten lopen samen met de kerntemp (klein verschil zoals jij dan zei) is ook een goed idee. Kan niets beloven maar ga kijken of ik dit met mijn software wat ik heb dit kan realiseren. Dat lijkt mijzelf ook best interessant wat daar uit gaat komen.
 
Keep us posted zou ik zeggen!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan