Wauw, dit was écht heel erg lekker!
het begon allemaal met een reclame van de Lidl: herfstseizoen is begonnen en ze hebben konijnenbout…
Een vriend van me had ooit eens verteld over gestoofde konijnenbout in rode Port. En nadat ik van hem een recept had gekregen, daarna een beetjebijgesteld naar eigen smaak:
kruiden: verse tijm, dragon, nootmuskaat
eerst de spek en groenten aanzetten in de braadpan. Eruit scheppen en vervolgens de bouten aanbraden.
Afblussen met rode wijn/Port. Groentemengsel en kruiden erbij.
daarna Kamado op indirect ingedeeld en op 180graden de pan afgedekt met deksel ruim twee uur laten pruttelen. Daarna nog 15 min zonder deksel.
lekker met (truffel)aardappelpuree en groenten.
het was écht heel erg lekker! Fall off the bone en heel erg sappig.
Konijn is erg lekker. Meer bite dan kip, en meer wildsmaak dan eend. Heerlijk!
Wat kan er beter? Volgende keer alleen even de spek in een apart pannetje eerst uitbakken, er zat teveel vet uiteindelijk bij de saus/prut van het gerecht
en de chef mag natuurlijk even proeven… het viel er tenslotte af tijdens het draaien
het begon allemaal met een reclame van de Lidl: herfstseizoen is begonnen en ze hebben konijnenbout…
Een vriend van me had ooit eens verteld over gestoofde konijnenbout in rode Port. En nadat ik van hem een recept had gekregen, daarna een beetjebijgesteld naar eigen smaak:
- Konijnenbout (en kippenbout voor de non-Flappie eters)
- Ui
- Gerookte spekjes
- Kastanje champignons
- Winterpeen
- Knoflook
kruiden: verse tijm, dragon, nootmuskaat
eerst de spek en groenten aanzetten in de braadpan. Eruit scheppen en vervolgens de bouten aanbraden.
Afblussen met rode wijn/Port. Groentemengsel en kruiden erbij.
daarna Kamado op indirect ingedeeld en op 180graden de pan afgedekt met deksel ruim twee uur laten pruttelen. Daarna nog 15 min zonder deksel.
lekker met (truffel)aardappelpuree en groenten.
het was écht heel erg lekker! Fall off the bone en heel erg sappig.
Konijn is erg lekker. Meer bite dan kip, en meer wildsmaak dan eend. Heerlijk!
Wat kan er beter? Volgende keer alleen even de spek in een apart pannetje eerst uitbakken, er zat teveel vet uiteindelijk bij de saus/prut van het gerecht
en de chef mag natuurlijk even proeven… het viel er tenslotte af tijdens het draaien