BasBQ
Beef en Steak

Pork belly burt ends

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Ik had nog een mooi stuk buikspek in de vriezer liggen en besloten om hier pork belly burnt ends van te maken volgens het recept van Noskos.

Als rookhout heb ik 2 blokjes kersenhout gebruikt. Voor de rub de piggy mix van Jort Althuizen. Heb ook Jort's bbq saus gebruik maar heb het recept iets aangepast waardoor het zure iets minder aanwezig is en hij wat zoeter wordt.

Het resultaat mocht er zijn! De blokjes waren niet allemaal boterzacht, maar vond de bite ook juist wel lekker.

Vandaag stiekem flink moeten werken om de temperatuur stabiel te houden. met het stabiel houden. Vermoed dat het houtskool in de kamado iets vochtiger was dan ik gewend was.
20210123_115240.jpg
20210123_115828.jpg
20210123_132309.jpg
20210123_151049.jpg
20210123_172809.jpg


20210123_120429.jpg


20210123_172812.jpg
 
Dat ziet er wel heel smakelijk uit. Nog niet aan gedacht om te maken, maar met dit te zien is het bij op het probeer lijstje gekomen.
 
ziet er zeer geslaagd uit ! Dit was vast en zeker erg lekker :)
in deze periode van het jaar sla ik mijn houtskool en brikketten binnen in huis op. Normaal in de schuur maar heb ook een keertje ervaren dat het toen vochtig werd.
 
ziet er zeer geslaagd uit ! Dit was vast en zeker erg lekker :)
in deze periode van het jaar sla ik mijn houtskool en brikketten binnen in huis op. Normaal in de schuur maar heb ook een keertje ervaren dat het toen vochtig werd.
Ja ik sla het nu toch maar op op zolder... want onze schuur is niet goed geisoleerd. Hiernaast zal het "oude" houtskool in de kamado door alle regen enzo wellicht extra vochtig zijn geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
ja dat is zonde. Moet bekennen dat ik ook niet altijd het oude houtskool er snel uithaal. De kans is dan idd dat het vochtig word. Ik doe wel altijd een hoes over de kamado. Misschien dat dat nog een beetje scheelt.
 
Het Is ook flink vochtig al een tijdje, dus zou best kunnen dat je er last van heb
Evengoed een lekker snackje van de bbq gemaakt.
 
Lekker hapjes gemaakt
Heb mijn houtskool nu ook binnen staan, stond voorheen in de schuur en voelde al aan de zak dat het te vochtig was. Schuur gaat ook elke dag open. Het mandje met houtskool wat over is schud ik uit en dan vers erbij en aansteken maar. De hoes erover houd het vocht niet tegen
 
Heerlijk, ze stijgen op de to-do-lijst.
 
Ziet er heerlijk uit! Wil deze ook zo graag eens doen. Je zegt : De blokjes waren niet allemaal boterzacht,

Is het verstandig om net als bij PP te prikken op t end? Ik krijg hier toch wel zin in als ik t zo zie!! Mooie kleur ook
 
Jumm, deze zien er goed uit. Een keer zelf geprobeerd, nog te vet...
 
Ziet er heerlijk uit! Wil deze ook zo graag eens doen. Je zegt : De blokjes waren niet allemaal boterzacht,

Is het verstandig om net als bij PP te prikken op t end? Ik krijg hier toch wel zin in als ik t zo zie!! Mooie kleur ook
Ja was zeker een optie geweest, maar op een bepaald moment won de honger van het verstand ;-). Ik kon de bite wel waarderen! Kleinere blokjes had wellicht ook geholpen. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar.
 
Heb ze wel al met frikandellen gemaakt en dat was al heerlijk. Volgende keer ook met buikspek.
 
Lekkere spekkies!
 
Ja was zeker een optie geweest, maar op een bepaald moment won de honger van het verstand ;-). Ik kon de bite wel waarderen! Kleinere blokjes had wellicht ook geholpen. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar.
Haha! Herkenbaar!
 
Lekker he die dingen. En altijd te weinig. Ziet er goed uit, krijg er direct honger van. Dat moet smullen geweest zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan