BasBQ
Beef en Steak

Pollo ala brace

Bierbuikburggraaf

Sprokkelaar
Berichten
36
Vorige week had de oma van mijn vrouw verzonnen om kippenpoten thuis te laten bezorgen. Maar ja oude mensen en computers dat werkt natuurlijk niet. Dus er werden netjes 8 kippenpoten bezorgd. Dat was iets te veel van het goede dus werden ons 7 kippenpoten toegeschoven. Een tijdje terug hadden we al een paar soldaat gemaakt en wegens ruimte gebrek in de vriezer moesten de laatste 3 er dit weekend aan geloven.

dus gisteren een marinade gemaakt van basilicum peterselie koriander Chili poeder
Knoflook limoen peper zout en olijfolie. Alles lekker in de blender en de poten mee ingesmeerd. Alles in een diepvries zal gedaan en lekker voor 3 uurtjes in de koelkast gelegd. Na drie uurtjes het logge lijf van de bank maar de koelkast gesleept even staan watertanden bij het zakje en vervolgens de koelkast weer dicht gedaan tot het moment van bbq daar was.

vanmiddag lekker de bbq aangestoken met aan twee kanten een hete zone en in het midden de kippenpoten. Lekker laten liggen tot kern van 90 geraden en vervolgens dik tevreden zitten genieten van deze Italiaanse poten. bellissimo

68B21351-A6F2-4528-AE10-7EF6EE5C39DA.jpeg


E83C5F7D-F634-4E7E-8517-4621502898E9.jpeg


355AC808-04E6-4AF4-B0D1-F92E981F7106.jpeg
 
Ziet er lekker uit hoor! Altijd fijn gratis vlees😁
 
Heerlijk. Kippenpootjes zijn altijd lekker
 
Lekkere pootjes
Laat oma maar weer bestellen 😉
 
Lijkt me ook een fijne marinade voor vleugels. Even onthouden deze. Kan mooi na het klussen op de plank
 
Kern van 90°C... want ze waren misschien nog niet dood? :oops:

Je hoeft toch helemaal niet zo ver door te garen? Bij kip en kalkoen kun je het beste een kerntemperatuur aanhouden van 70-72 °C; het vlees is dan helemaal gaar – en eventuele bacteriën zijn gedood – maar het is nog wel lekker sappig.

Maar eerlijk is eerlijk, ze zien er super lekker uit!
 
netjes hoor ! krijg ineens ook trek in kippetje, friet en appelmoes !
 
Kern van 90°C... want ze waren misschien nog niet dood? :oops:

Je hoeft toch helemaal niet zo ver door te garen? Bij kip en kalkoen kun je het beste een kerntemperatuur aanhouden van 70-72 °C; het vlees is dan helemaal gaar – en eventuele bacteriën zijn gedood – maar het is nog wel lekker sappig.

Maar eerlijk is eerlijk, ze zien er super lekker uit!
Ik had ze laatst op 80 geraden toen vond ik ze toch nog een beetje roze dus nu voor 90 gegaan
 
Ik dacht al bij de tweede foto: ik mis een pootje. Toen ik de derde foto zag wist ik ook waar die gebleven was.....Smakelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan