BasBQ
Beef en Steak

Poging 2 spareribs

ronsmits

Tondelzoeker
Berichten
20
Ik vind spareribs redelijk lekker alhoewel het niet mijn lievelings vlees is :). De rest van het huishouden is er wel gek op, vandaag een vrije dag dus maar eens aan de gang met de 3-2-1 methode. Ik heb gelezen dat de ribs die we hier in nederland kopen eigenlijk te dun zijn (baby racks) voor de 3-2-1 dus heb ik de 3-1-1 gedaan. Het resultaat was behoorlijk goed, maar ik heb wat problemen met wat ik flame-outs noem, ondanks dat ik de temperatuur behoorlijk in de buurt van 110-120 heb gehouden waren er toch wat zwarte randjes :(

anyway ik heb fotos gemaakt:

JNlDYbH7BOES8e4TFpkkLQxIE5bsiZTkJIqZsgVVE86y=w1088-h1468-no

6ga5Q4jo7lhAS_5Sd6W7C9MK4V9_WP0Rgn5-KUj0OhNA=w1088-h1468-no

TA2VzXIxVMJiZ5yDTSGwoji2PL0V27YoZQ6AeFgj0-P7=w1088-h1468-no


De rub die ik gebruikt heb komt van de lidl:
yTgm21gYUf2ditEWBJS9GGcoSx-IKNDU55zy2TOIpIAv=w1088-h1468-no


Het laatste uur heb ik ze licht ingesmeerd met deze saus:
cJTdhYHMZ8UuZQ1LZOVkegbKxj30eRgKmH_nxaJxB0tt=w1088-h1468-no


Al met al werden de ribs als zeer goed bevonden. Ik heb echter wel het idee dat het nog veel beter kan.
 
Ze zien er wel lekker uit!
De zwarte stukjes zijn wel te verklaren, ze hebben hier waarschijnlijk directe warmte gehad (icm suiker in je rub) omdat ze niet helemaal boven de platesetter liggen.
Bij deze hoeveelheid vlees krijg je een mooiere garing door ze rechtop in een rekje te zetten ipv te stapelen.
 
Wat Ceriel al zegt. Voor de volgende keer even naar Ikea voor de rekjes.
 
ribbels zien er wel heel erg lekker uit hoor.
binnenkort ook maar weer eens maken.
 
ronsmits zei:
Lowietje72 zei:
Wat Ceriel al zegt. Voor de volgende keer even naar Ikea voor de rekjes.

Ikea? Die heeft van die rekjes? Ik woon er vlakbij
Deze Variera rekjes bedoelt Lowietje denk ik,


Deze zijn voor ? 4,99 te koop bij de IKEA, zijn eigenlijk dekselhouders, maar prima geschikt als rib-rack (wel even de kunststof dopjes verwijderen)
 
MidVe zei:
ronsmits zei:
Lowietje72 zei:
Wat Ceriel al zegt. Voor de volgende keer even naar Ikea voor de rekjes.

Ikea? Die heeft van die rekjes? Ik woon er vlakbij
Deze Variera rekjes bedoelt Lowietje denk ik,


Deze zijn voor ? 4,99 te koop bij de IKEA, zijn eigenlijk dekselhouders, maar prima geschikt als rib-rack (wel even de kunststof dopjes verwijderen)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/ Hier de link naar het product
 
ben het met iedereen eens  :)
 
Yup ik had die rekjes online ook gevonden. Nooit gedacht om een dekselrekje te gebruiken voor spareribs, maar ik vind het een geweldig idee. Ik ga deze halen en de volgende keer als ik spareribs maak ga ik ze gebruiken. Dank voor het geweldige advies.
 
Ik zie vaak twee ribs op een rek liggen wat dan een beetje overdone is. maar dat is hier eigenlijk wel nodig.
 
Danny77 zei:
Ik zie vaak twee ribs op een rek liggen wat dan een beetje overdone is. maar dat is hier eigenlijk wel nodig.

Twee ribs? Mijn tiener zonen blazen dat in een minuut weg :) Dit was 3 kilo maar zoals mijn oudste zei "de botten zijn meegewogen"  :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan