BasBQ
Beef en Steak

Plank met verschillende leuke bbq gerechten.

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Met kerst heb ik de uitdaging om voor 6 man te bbqen. (Ja allemaal covidproof, wij zijn te gast bij een familie van 4)

Nu zit ik te denken om een plank te maken met traditionele bbq gerechten(ribs mogen niet ontbreken). Ik heb de hele dag de tijd om te bbqen, maar heb beschikking over een kamado large en een kleine weber. Iemand tips voor bepaalde gerechten die dus ook goed samen gaan met de bereiding, zodat ik savonds een goed gevulde plank kan voorschotelen zonder al teveel stress 🙃.

ik hoor het graag, alvast bedankt!
 
Als eenvoudige snack scoort ik vaak hoog met Moinkballs en ABT's bij de gasten. Hebben volgens verschillende gerechten wel andere temperaturen nodig, maar met een beetje middelen en timen kom je een heel eind.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Zalmbonbons op een rookplankje zijn snel te bereiden dus je hebt snel weer plaats voor nieuwe gerechten.

Groeten van Robert
 
Gemarineerde kippenvlerkjes, drumstickies

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
 
Kiplollies, spiezen, beenham, moinkballs, etc.
Kwestie van timing. Je hebt twee Q's.
Anders sparerribs eerst al een stuk voorbereiden.
 
Ik ga iets gelijkaardigs doen met kerst, hier staat één outdoorchef 47 keteltje.

Dit staat er op het menu:
  • Chicken wings
  • Moinkballs
  • Vlammetjes
  • Frikandelen burnt ends
  • Onion rings
  • Buikspek
  • Yakitori
  • Brushetta
Dus allemaal redelijk snelle gerechtjes, als ik de Q dan indirect indeel kan ik ze goed warm houden op het indirecte deel.
 
Zeker moinkballs
En dadels gevuld met zachte geitenkaas. Hoeft maar kort even warm worden
Kippenvleugels
ABT
Stukje Zeeuws spek erbij maken
 
Gevulde portobello's zijn hier altijd populair, na bereiding in een paar punten snijden, prikkertje er in en serveren maar😜
 
Ik ga iets soortgelijks doen: moinks, zalm van een plankje, pork belly burnt ends, pulled pork kroketjes en risotto bitterballetjes. Allemaal kleine (borrel)hapjes. Die laatste 2 komen uit het vet, dat is zo gebeurd dus makkelijker in de voorbereiding. De risotto ballen hebben overigens niks met bbq te maken, maar zijn wel echt heel lekker met een lik truffelmayo!
 
Zojuist geplaatst

Als dat geen leuk hapje is
 
Zojuist geplaatst

Als dat geen leuk hapje is
De smoked versie zal dan wel niet meer lukken, daar de gerookte kaas best een weekje wacht om gebruikt te worden na het roken :geek: Voor nieuwjaar lukt wel nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan