Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoi, zie dat je er mooie labels op plakt, neem aan dat je een label maker hebt, welke heb je?DanBras zei:Dit keer een aangepaste versie van Golden Bacon, de Quick 'n Fast Golden Bacon. Als basis het Golden Bacon recept van Mike aangehouden, maar omdat ik dit pas last-minute besloten heb om dit te maken i.p.v. Walchers spek natuurlijk tijd tekort. Dus aangezien mijn oorspronkelijke planning van woensdag was uitgegaan dit keer maar 3 dagen kunnen marineren.
Tijdens het zoeken en maken van de marinade tegen een tweede probleem aangelopen; geen Leo-zout hier liggen. Ik heb het wel maar dit ligt op het moment bij de wedstrijdspullen bij een ander teamlid, dus ook hier weer een stukje improvisatie; gewoon alleen colorozozout. :-?
Is dat een probleem in dit geval? Welnee, want de bacon marineert maar 3 dagen en wordt ook nog eens verhit dus geen enkel risico en is meer alleen voor de kleur bedoelt
Tijdens het roken en garen op de Q weer een nieuw probleem, want alle kernthermometers liggen ook bij mijn wedstrijdspullen. Wat nu? :-S
De oude Weber Style die ik nog ergens had bleek de geest te hebben gegeven, dus dan maar terug grijpen op iets wat ik ooit 15 jaar geleden uit de VS mee terug had genomen; een Maverick vork-thermometer-dinges
Resultaat: nu al erg lekker maar met 7 dagen marineren volgens het recept zou het nog beter zijn. Maar dat is dan voor de volgende keer
Na 3 dagen marineren:
Op de Q bij ongeveer 135 graden en kersenhout snippers:
Na ongeveer 2 uur op de Q:
Even kern controleren:
Na 5 minuten geeft dat thermometer-dinges eindelijk de juiste temperatuur weer (althans, deze veranderd niet meer ):
Even een stukje aansnijden en proeven:
Na een nachtje rust in de koelkast, dunne plakken van de snijmachine en gevacumeerd:
En wat dikkere plakken van 0,5cm ook in het vacuum:
Ja willikookweten!avr zei:Hoi, zie dat je er mooie labels op plakt, neem aan dat je een label maker hebt, welke heb je?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Beetje off-topic, maar 'gewoon' een Dymo LabelWriterchckstrk zei:Ja willikookweten!avr zei:Hoi, zie dat je er mooie labels op plakt, neem aan dat je een label maker hebt, welke heb je?