Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Vandaag vroeg uit bed, want toch wakker om 7:30. Maar dat is voor de zaterdag toch wel te vroeg.
Briketten aangestoken en snel naar binnen.......want regen.....yeeh.
Het buikspek staat nog even op kamertemperatuur te komen.
Dan jas je er gewoon wat haken door, want ik wil een egale kleur op mijn bacon.
En dan is het zo ver!!
De temperatuur was mooi stabiel, allen had ik het idee dat het wat snel ging in het begin. Uiteindelijk 3,5 uur onderweg geweest.
En toen mocht ie er af.....
Mooooooi!
Nu af laten koelen en dan snijden, proeven........
Mijn keuken ruikt geweldig nu mijn 1,5kg Walchers spek ligt af te koelen.
Heeft 1 week in de smaakzak gelegen en vanochtend een uur of 3 op de BGE met een stukje appelhout.
Vanochtend wat moeite de Q op temperatuur te krijgen, maar uit eindelijk heel stabiele run. 1,5 kg in precies drie uur naar de 65 graden.
En met zonder zwoerd
Uiteraard al een stukje geproefd. Ik denk wat aan de zoute kant, niet goed genoeg gespoeld na dubbele zouting ivm lekke ziplock, maar niet on tevreden, leuke test!
Lekker bezig geweest vandaag. Veel geleerd. Had waterbak gebruikt maar hierdoor is het een beetje gaan "zweten". Het rookkleurtje had naar mijn idee hierdoor wat donkerder kunnen zijn. Genoeg idee?n om dit nog een paar keer over te kunnen doen. Al met al blij met het resultaat. Zwoerd er net af gesneden en afkoelen. Ruik zelf ook als een stukje bacon....
Hier ook mijn stukkie Bacon. Standaard recept, de laatste paar dagen met een scheutje JD, tijdens t drogen gelakt met JD en maplesyrup. Gerookt op kersenhout.
Gewoon het standaard baconrecept gemaakt, vorige week donderdag begonnen met pekelen van 1.8 kg spek
Vanmiddag in de BBQ ongeveer 3 uurtjes in de BBQ op 105 graden
Een Spekkie naar mijn Bekkie
Stukje gesneden en direct moeten inleveren bij Zonnebloem. :-O
Mijn eerste bijdrage voor baconday 2015, The Baconator.
Wachtend tot het Walchers Gilde spek klaar is, heb ik ondertussen een burgertje gemaakt.
Een dubbele spiffburger, met bacon, cheddar en Sea Side Smokers BBQ-saus op een zacht broodje.
Mijn bijdrage, een Fatty.
Bacon en chorizo uitgebakken, BBQ guru rub en fijngestampte venkezaadjes
Nog wat Emmentaler erop, gehakt opgerold en 2 uur laten opstijven in de koelkast. Ondertussen vlechtwerkje van bacon gemaakt
Ruim 2,5 uur op de Q met appelrookhout (110 gr). Laatste 15 min opgestookt naar 185 gr om bacon knapperig te maken
Bacon was heerlijk knapperig
Heerlijk bordje met frietjes uit de oven, coleslaw en goed glas rode wijn. We hebben weer genoten
(volgende jaar toch maar eens een stuk buikspek proberen te maken)
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.