BasBQ
Beef en Steak

pizza van de Q

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo BBQvrienden,

vraag je aan je kinderen:"willen jullie uit eten of zelfbouwpizza van de Q?" krijg je als antwoord in koor:"PIZZZAAAAA!"

de foto's spreken voor zich ;)

pizza01.jpg

pizza02.jpg

pizza03.jpg

pizza04.jpg

pizza05.jpg

pizza06.jpg

pizza07.jpg

pizza08.jpg

pizza09.jpg

pizza10.jpg

pizza11.jpg

pizza12.jpg

pizza13.jpg

pizza14.jpg

pizza15.jpg

pizza16.jpg

pizza17.jpg

pizza18.jpg

pizza19.jpg

pizza20.jpg

pizza21.jpg

pizza22.jpg

pizza23.jpg

pizza24.jpg

pizza25.jpg

pizza26.jpg

pizza27.jpg

pizza28.jpg

pizza29.jpg

pizza30.jpg


gloeiende groet en geniet van het weekend!

Camiel de barbecueman
 
jaaaaaaaaaaa lust ik ook  :)
 
Jo! Dat ziet er wel heeeeeeel lekker uit! Toch maar eens op zoek naar een pizzasteen...

Wat is trouwens je deegrecept?
 
Zien er heerlijk uit Camiel :)
Die kids, en moeders de vrouw boffen maar met jou.

Mac
 
Lin zei:
Jo! Dat ziet er wel heeeeeeel lekker uit! Toch maar eens op zoek naar een pizzasteen...

Wat is trouwens je deegrecept?

heel eenvoudig deegje,

Voor 4 dunne pizza's

Ingredi?nten
3 dl handwarm water (40 graden celcius)
1 zakje instant gistkorrels (of 30 gram verse gist)
2 theelepel suiker
500 gram bloem
1 theelepel zout
3-4 eetlepels olijfolie

Bereiding
Doe de gist in een kommetje en los de gist met de suiker op in een 1/2 deciliter van het water. Roer het mengsel glad.
Meng de bloem en het zout in een beslagkom door elkaar. Maak een kuiltje in het midden en schenk hierin de gistoplossing. Schenk de olie en de rest van het water erbij.
Meng het pizzadeeg met de hand tot een samenhangende massa die van de wand van de kom loslaat.

Neem het pizzadeeg uit de kom en kneed het op een met bloem bestoven ondergrond
Rol het pizzadeeg met ??n hand zodat een korte rol ontstaat
Draai het pizzadeeg een kwartslag en vouw het dubbel
Herhaal dit tot het pizzadeeg soepel en elastisch is (ongeveer 10 minuten)
laat een uur of 2 rijzen
 
Thanx Camiel!
 
Lekkere pizzi Camiel.
 
Dat ziet er goed uit, wij gaan morgen.. uhh vandaag... ook pizza's knutselen.

Maar volgens mij heb jij je niet aan het bovenstaande recept gehouden, op de foto zie ik allemaal gistkorreltjes die niet opgelost zijn in water ;)

Na mijn mislukte poging met het bakken van brood op de pizza steen, ga ik morgen ook eens proberen de kolen langs de rand te leggen.
 
uipko zei:
Dat ziet er goed uit, wij gaan morgen.. uhh vandaag... ook pizza's knutselen.

Maar volgens mij heb jij je niet aan het bovenstaande recept gehouden, op de foto zie ik allemaal gistkorreltjes die niet opgelost zijn in water ;)

Na mijn mislukte poging met het bakken van brood op de pizza steen, ga ik morgen ook eens proberen de kolen langs de rand te leggen.

OW jee betrapt, klopt idd uipko, in mijn enthousiaste bui alles bij elkaar gedaan en gaan kneden. Werkte gelukkig ook goed. Succes straks met bakken!
 
Ik zeg alleen maar....lekker hoor!!!!
 
Jawel! Schuif maar door! Heerlijk pizza!
 
Owwww lekkerrrrr
 
Altijd leuk/lekker pizza bakken met de kids!
Ziet er goed uit!  :)
 
Even wachten, even wachten, helemaal niet wachten!! snel naar binnen schuiven die pizza!!! Heerlijk!!
 
Ik zit me net te bedenken dat mijn gas-Q een bakplaat heeft. De ene kant grille en de andere kant bakplaat. Zou zo'n pizza daar op gemaakt kunnen worden? En dan met het vuur eronder of indirect?
Who knows??
 
Camiel zei:
uipko zei:
Dat ziet er goed uit, wij gaan morgen.. uhh vandaag... ook pizza's knutselen.

Maar volgens mij heb jij je niet aan het bovenstaande recept gehouden, op de foto zie ik allemaal gistkorreltjes die niet opgelost zijn in water ;)

Na mijn mislukte poging met het bakken van brood op de pizza steen, ga ik morgen ook eens proberen de kolen langs de rand te leggen.

OW jee betrapt, klopt idd uipko, in mijn enthousiaste bui alles bij elkaar gedaan en gaan kneden. Werkte gelukkig ook goed. Succes straks met bakken!

Ze zeggen dat als je gist en zout direct bij elkaar gooit dat het gist minder werkt, hoeveel je hier in de praktijk van merkt heb ik geen idee van. Met brood maken gooi ik ook gewoon alles bij elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan