BasBQ
Beef en Steak

pizza van de Q

lekker :-* lekker :-* lekker :-* lekker :-* lekker :-* lekker :-* lekker :-*
WILIKOOKWILIKOOKWILIKOOKWILIKOOK :D
 
Bezorgen jullie in omgeving Leiden?
 
Wat mooi en lekker ziet dat eruit!
 
Lekker Camiel!
Moet die stalen plaat nu wel ?f niet op de steen tijdens het bakken?
Ik zag dat je dit alleen bij de eerste pizza gedaan hebt, zat er verschil in de bodems tussen deze en de volgende?
 
Ceriel zei:
Lekker Camiel!
Moet die stalen plaat nu wel ?f niet op de steen tijdens het bakken?
Ik zag dat je dit alleen bij de eerste pizza gedaan hebt, zat er verschil in de bodems tussen deze en de volgende?

Maakt niet heel veel verschil, in beide gevallen een goed resultaat. Als je wil bouwen en bakken in dezelfde tijd kom je plaat tekort. Dus over op de bakpapier. Met een goed resultaat.
 
uipko zei:
Camiel zei:
uipko zei:
Dat ziet er goed uit, wij gaan morgen.. uhh vandaag... ook pizza's ........

OW jee betrapt, klopt idd uipko, in mijn enthousiaste bui alles bij elkaar gedaan en gaan kneden. Werkte gelukkig ook goed. Succes straks met bakken!

Ze zeggen dat als je gist en zout direct bij elkaar gooit dat het gist minder werkt, hoeveel je hier in de praktijk van merkt heb ik geen idee van. Met brood maken gooi ik ook gewoon alles bij elkaar.

Niks van gemerkt, deeg is heel mooi omhoog gekomen en was super luchtig.
 
Lin zei:
Ik zit me net te bedenken dat mijn gas-Q een bakplaat heeft. De ene kant grille en de andere kant bakplaat. Zou zo'n pizza daar op gemaakt kunnen worden? En dan met het vuur eronder of indirect?
Who knows??

Weet niet of dat het zelfde effect geeft als een steen, zo'n steen kan overigens ook op gas....

Maar euhm, zeker een experiment waard toch? Ik zou dan voor indirect gaan, ben bang dat je anders een zwarte bodem krijgt.
 
Ik ga het proberen Camiel! Nu inspiratie genoeg met die mooie foto's van je!
 
uipko zei:
Dat ziet er goed uit, wij gaan morgen.. uhh vandaag... ook pizza's knutselen.

Na mijn mislukte poging met het bakken van brood op de pizza steen, ga ik morgen ook eens proberen de kolen langs de rand te leggen.

Begin van de sessie ging goed daarna werd de Q toch wat te koud, laatste ronde in de o#%n gedaan. Volgende keer wat meer kooltjes/briketten langs de zijkant. Ondanks dat toch erg lekker gegeten. Wij doen hebben minipizza's, 3 per steen, gemaakt zodat iedereen meerdere varianten kon maken.
 
Ziet erl goed uit. Is de calzone goed gelukt ?, want dat is toch wel 1 van mijn favo pizza's
 
Boldeagle zei:
Ziet erl goed uit. Is de calzone goed gelukt ?, want dat is toch wel 1 van mijn favo pizza's

Yep was erg lekker, kreeg de korst bovenop niet heel donker omdat ie als laatste op de Q ging. Korst was wel gaar en knapperig.

Helaas vergeten om een foto van de open gesnede calzone te maken.... DUS hij moet een keertje opnieuw ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan