BasBQ
Beef en Steak

Pizza uit de Uuni

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag was het tijd om de Uuni weer van stal te halen. Deze heb ik van @Nosmo overgenomen en tot op heden heb ik hem twee keer gebruikt.

Deze twee keer ging het niet zoals gepland. De eerste keer schoof ik alle toppings zo de oven in 😂
De tweede keer was het met zelfgemaakt deeg maar dit werd niet helemaal lekker gaat. Dit kwam door de steen die nog niet warm genoeg was.

Nu vond ik het tijd om voor mijn herkansing op te gaan. Het deeg hebben wij deze keer bij de AH gekocht. Ik moet zeggen dat het resultaat met dit deeg boven verwachting was. Binnenkort maar weer eens een poging wagen om zelf deeg te maken. Dit lijkt mij lekkerder en het scheelt gewoon veel geld. (Je bent een gierige Nederlander of je bent het niet ;) )

Tijd voor de foto’s!

9B4BB74C-397D-4066-A62A-A94D1F85BA41.jpeg


1711259C-2448-490C-B14F-FD220C0A07AA.jpeg


F95E7B11-07EF-4F0B-AC58-521AD9C7C1F3.jpeg


27521B46-54DB-4287-A019-E0782E3FE587.jpeg
 
Goed gelukt zeg, maar dient een pizza niet rond te zijn, gesneden in driehoeken zittend in een vierkante doos? :p
Laat het smaken.
 
Goed gelukt zeg, maar dient een pizza niet rond te zijn, gesneden in driehoeken zittend in een vierkante doos? :p
Laat het smaken.
Daar heb jij een goed punt ;)

Dit deeg zat zo in de verpakking. De smaak was er niet minder om haha.
 
Kijk al doende leert men. Een veel gehoorde tip om de pizza makkelijker van de pizza schep te krijgen is het gebruik van maïs meel of mais bloem.
Bij het belegen is less is more een gouden tip.
 
Kijk al doende leert men. Een veel gehoorde tip om de pizza makkelijker van de pizza schep te krijgen is het gebruik van maïs meel of mais bloem.
Bij het belegen is less is more een gouden tip.
In dit geval hebben wij een combinatie van bloem en griesmeel gebruikt. Ging prima maar ik zal jouw tip eens testen.
 
De eerste keer had mijn vrouw voor de kinderen die er waren eentje mooi versierd met gezichtje. En met m van de schep te krijgen, bleef er niets meer van over :ROFLMAO: Kon zij niet mee lachen.

Zelf doe ik er gewoon bloem op en werkt perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
In een ander draadje werd deze link:


Door @Frits gedeeld.

Heeft mij heeeeeel veel geholpen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Download de ooni app daar zit een hele uitgebreide calculator bij.
 
Zo pizza bakken wordt pas echt leuk als je het deeg zelf gaat maken.

Pizza is toch altijd +1
 
Mooie pizza! En rond of vierkant .. lekker belangrijk toch 😄
Mocht je toch voor kant en klaar deeg willen gaan als snelle oplossing, kijk eens naar Tante Fanny deeg, kost haast niks, zit een potje saus bij en is prima te eten als zelf deeg maken qua tijd er even niet in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Vierkant i.p.v. rond, ik had’m gelust. Ziet er goed uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Pizza is altijd lekker en het maakt mij niet uit welke vorm de pizza heeft, gewoon lekker genieten en 🍷
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Heerlijk pizza.
Ik maak dit altijd zelf volgens het recept in de video, maar dan laten rijzen op kamertemperatuur en verse gist.
Dit gelijk per kilopak bloem, opdelen in porties van 180-190 gram deeg en het restant invriezen.

Werkt top. Nauwelijks kwaliteitverlies uit de vriezer. De bloem, farina 00, semola en verse gist (blokje 80 gram), hebben ze gewoon bij de Jumbo.

Tot nu toe geen pizzaria gevonden die het beter kan dan mijn pizza's. Aldus de vrouw des huizes 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Heerlijk pizza.
Ik maak dit altijd zelf volgens het recept in de video, maar dan laten rijzen op kamertemperatuur en verse gist.
Dit gelijk per kilopak bloem, opdelen in porties van 180-190 gram deeg en het restant invriezen.

Werkt top. Nauwelijks kwaliteitverlies uit de vriezer. De bloem, farina 00, semola en verse gist (blokje 80 gram), hebben ze gewoon bij de Jumbo.

Tot nu toe geen pizzaria gevonden die het beter kan dan mijn pizza's. Aldus de vrouw des huizes 😁
Staat genoteerd, morgen eens naar de Jumbo.
Kan ik gewoon de verhoudingen uit het filmpje aanhouden? Of heb jij wellicht een recept liggen?
 
Pizza; altijd +1
 
Heerlijk pizza.
Ik maak dit altijd zelf volgens het recept in de video, maar dan laten rijzen op kamertemperatuur en verse gist.
Dit gelijk per kilopak bloem, opdelen in porties van 180-190 gram deeg en het restant invriezen.

Werkt top. Nauwelijks kwaliteitverlies uit de vriezer. De bloem, farina 00, semola en verse gist (blokje 80 gram), hebben ze gewoon bij de Jumbo.

Tot nu toe geen pizzaria gevonden die het beter kan dan mijn pizza's. Aldus de vrouw des huizes 😁
Zo doe ik het ook, maar dan met gedroogde gist. Vanwaar de verse gist?
 
Werkt top. Nauwelijks kwaliteitverlies uit de vriezer. De bloem, farina 00, semola en verse gist (blokje 80 gram), hebben ze gewoon bij de Jumbo.

Bij ons kleeft het deeg altijd veel meer als we invriezen, daarom vriezen we tegenwoordig niet meer in.
Telkens verse deeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan