BasBQ
Beef en Steak

PIZZA aan het Spit.....Say What...??!!?!?!

 
 

Reem

Pitmaster
Berichten
574
beste BBQ`rs !

gisteren en vandaag mooie winter plaatjes voorbij zijn komen met de bbq in de sneeuw.
Dat moest ik natuurlijk zelf ook meemaken !

Vandaag stond een plannetje op het menu: Pizza aan het spit ! ja....dat kan echt ;)

hiervoor kant en klaar deeg gebruikt ( ik wil het nog een keertje zelf maken, maar nu effe makkelijk), spit op de bbq en op temperatuur gebracht. Geen briketten maar houtskool met rookhout (pruimen en appel)
op het pizza deeg wat eenvoudige topping: tomatensaus,ham, tomaten, ananas, mozzarella, paprika en kaas !

geen ronde pizza, maar who cares !

het ging verbazend goed en smaakt zeker naar meer. Dus dit gaan we zeker vaker doen. Smaak van rookhout en houtskool herkende je terug, zoals een pizza hoort te smaken.
Natuurlijk ook veel plezier in de sneeuw gehad tijdens het bbq-en, is toch weer een aparte beleving.

Plaatjes zeggen meer dus ik zeg: kijk en geniet !

deeg in de tredes van het spit gedaan:
PIZZA AAN SPIT (1).JPG


bbq ondertussen aansteken:
PIZZA AAN SPIT (2).JPG


stak opeens een windje op, maar gelukkig niet lang:
PIZZA AAN SPIT (3).JPG


pizza`s verder in orde maken:

PIZZA AAN SPIT (4).JPG


PIZZA AAN SPIT (5).JPG


nog even wachten tot gewenste temperatuur, ongeveer 200c:

PIZZA AAN SPIT (6).JPG


en here we go !
PIZZA AAN SPIT (7).JPG


PIZZA AAN SPIT (8).JPG


PIZZA AAN SPIT (9).JPG


actie-foto:

PIZZA AAN SPIT (10).JPG


rustig laten draaien:

PIZZA AAN SPIT (12).JPG


effe checken, ja gaat nog goed:

PIZZA AAN SPIT (13).JPG


en klaar:
PIZZA AAN SPIT (14).JPG


PIZZA AAN SPIT (15).JPG


dit was echt lekker en heel leuk om te doen !

coming soon: spare-ribs aan het spit ! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Hahaha clickbait.... ik dacht ff wtf zou dat echt..... maar je speelt vals met zo’n mooie carousel (y) (y):ROFLMAO:
 
Leuk bedacht. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Weer eens een andere manier van bereiding 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Mooie plaatjes! Wat is dat voor mooie meubel op de achtergrond?
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Hahaha geweldig dit. Carrouselletje overal voor ge(mis)bruiken! 10 punten voor de creativiteit. 🥳
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Voor de ananas zou je een ban moeten krijgen. 😜 Maar de clickbait werkt wel en ziet er (verder) goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
BAM, je had me.
Geweldig gedaan en niet gelogen : heb nu serieus trek

Mooi gedaan, ziet er goed uit
 
  • Haha
Waarderingen: Reem
Dat ziet er goed uit z’n pizzacarrousel. Daar kan je een koop kanten mee uit.
Die bakjes kun je die er zo los uit pakken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Heel mooi! Ziet er geweldig uit zeg!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Haha, ik verwachte mij al aan een calzone om een spit of iets in die aard :p
Nu wil ik ook een carrousel!
 
  • Haha
Waarderingen: Reem
Nice, resultaat mocht er volgens mij ook wel wezen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Dat ziet er goed uit z’n pizzacarrousel. Daar kan je een koop kanten mee uit.
Die bakjes kun je die er zo los uit pakken?
@Bram die bakjes kan je er inderdaad uithalen. Dat heb ik ook gedaan om de pizza op te maken. Daarna er weer in geklikt en draaien maar!
als het aan het spit zit, krijg je ze er niet zo makkelijk vanaf (erg heet). Het gehele spit kan daarvoor het beste uit de bbq gehaald worden, dan gaat het weer een stuk makkelijker.
De carrousel is dezelfde als ik in een eerder verslag heb gebruikt: Je weet het vast nog wel: met de "paarse" bloemkool ! ;)

als je de bakjes eruit haalt, kan je ze dus makkelijker schoonmaken en zelfs in de vaatwasser doen.
en je kan er idd alle kanten mee uit ! (picanha, zalm, moink balls, burnt ends, groenten, patat, enzovoort...).

maar ik vind het gewoon leuk als afwisseling. Dezelfde gerechten op een andere manier maken !
En als je gasten krijgt, ziet het er ook altijd leuk uit. Het lijkt meteen heel wat ! 💪 :D (y)
 
Laatst bewerkt:
Hahhaa, Cool
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Ik vind dit zo leuk 🤣 😂 🤣 ik zag de titel van het topic en dacht meteen "what the fuck" 🤔 ik zag al een pizza om het spit gedraaid en dan prikkertjes er in om de pizza bij elkaar te houden maar zo kan het natuurlijk ook 🥰 het ziet er erg lekker uit maar ananas op een pizza is natuurlijk "not done" ;)
 
Super gaaf man! Mooi verzonnen .. iedereen is hier allemaal met zijn of haar spit bezig. En ik heb het nog niet.

Oh ja.. mooie foto's ook!!
volgens mij ben jij ook heel creatief en van dingen uitproberen !
dat jij nog geen spit hebt ! daar schrik ik dan een beetje van @Trijsie !! :eek:

weet zeker dat een spit bij jou heel goed tot zijn recht gaat komen.

de zalm bonbons van jou bijvoorbeeld, ga ik ook een keertje maken op de carrousel.
Drie tredes met zalm bonbons, dat gaat smullen worden !! 💪 :)(y)
(de houtenplankjes kunnen ook gewoon in de tredes gelegd worden)

in een vorig verslag schreef ik dat ik de spit niet zo heel veel gebruik, nou ik weet niet wat het is, maar ik gebruik `m de laatste tijd steeds meer !
zie hier op het forum ook allerlei mooie gerechten voor aan het spit voorbij komen. Dus voorlopig gaat het spit nog niet de kast in !;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan