BasBQ
Beef en Steak

Pittige Zeebaars met geroerbakte zeekraal en lamsoren

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Zeebaars.
Twee visjes van 450 á 550 gr.
In een kruidenmix gezet van:
- Droge kruiden; 2 tl komijnpoeder / 2 tl korianderpoeder / 2 tl kurkuma / 2 tl gerookte paprikapoeder / 1 tl chilivlokken. Dit door elkaar mengen.
- Verse kruiden; bosje gehakte peterselie en 3 knoflook tenen. Fijn hakken en mengen.
Verse kruiden mengen met 4 el olijfolie. ( ik heb chili olie gebruikt) Daarna de droge kruiden toevoegen en goed doorroeren tot een pasta. Citroen sap toevoegen om smeuïg te houden
Vis insnijden. In en uitwendig insmeren met de pasta. Paar schijfjes citroen erin, dichtbinden en 3h laten marineren.

IMG_5896.JPG


Geroerbakte zeekraal / lamsoren.
Vrij naar een recept op het internet. https://www.prinsendingemanse.nl/nl/recepten/recept:aziatische-wok-met-zeekraal-en-lamsoor.htm
Ik had geen zin om een tweede Q op te starten. Daarom dit roerbakgerechtje in de keuken gemaakt.

BGE klaar gemaakt voor direct grillen. Temperatuur op 190 C.
Ik maak graag gebruik van grillmatjes. Deze ff in de olie gezet en daarna de vissen erop gelegd. 7 minuten per kant.
Kerntemperatuur in de rug 61 C. Vis eraf en ...... smikkelen en smullen.
Prima combinatie.

IMG_5898.JPG


IMG_5901.JPG

IMG_5903.JPG
IMG_5905.JPG
IMG_5906.JPG
 
Lekker! Staat onder de favorieten opgeslagen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit, en aan de overblijfselen te zien smaakte het zo ook 😃
 
Ah joh, ga toch weg man, dit is toch geweldig.
Jet zei nog vanmiddag, als we ooit gaan verhuizen dan niet naar Limburg want daar wordt het weer verziekend heet volgende week.

We beginnen nu heel hard te twijfelen. Heerlijk lijkt ons dit, zou zo aanschuiven.
 
Ah joh, ga toch weg man, dit is toch geweldig.
Jet zei nog vanmiddag, als we ooit gaan verhuizen dan niet naar Limburg want daar wordt het weer verziekend heet volgende week.

We beginnen nu heel hard te twijfelen. Heerlijk lijkt ons dit, zou zo aanschuiven.
@Ewald . Dat verziekend heet valt wel mee. Meeste is, net als regen, toch om je heen.
Verder uitkijien met kruiden. Vooral cayennne pepers, sambals en curry's kunnen het heet maken. 🤣
Proefdraaien kan altijd.😉
 
Zo, dat ziet er goed uit!

Werken die matjes echt zo goed?
Ik heb ze al een aantal keer vast gehad in de winkel maar heb er zo mijn twijfels bij.
 
Ze passen maar net, op de Q, maar net genoeg zo te zien
Mooi gemaakt
 
Zo, dat ziet er goed uit!

Werken die matjes echt zo goed?
Ik heb ze al een aantal keer vast gehad in de winkel maar heb er zo mijn twijfels bij.
Ze passen maar net, op de Q, maar net genoeg zo te zien
Mooi gemaakt

Persoonlijk vindt ik de matjes, zeker bij vis, zeevruchten en kipkluifjes, fijn werken.
Meestal knip ik ze door midden.
Zijn redelijk schoon te maken en een aantal keren (afhankelijk van de directe temperatuur) te gebruiken.
 
Zeebaars op de barbecue is hot. Ziet er weer heerlijk uit Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan