BasBQ
Beef en Steak

Picanha!!

 
 

Caspar

Kooltjesharker
Berichten
209
Ik had gisteren mijn team thuis uitgenodigd. Ze kwamen met twintig man sterk....

Mooie voorgerechten met gegrilde groene asperges met mozzarella. Heerlijke zalm, een lekkere tonatto etc. Dan een klassieke ravioli gevuld met ricotta en citroen (met een beetje hulp van een vriend) in een tomatensaus.

En als hoofdgerecht een paar picanha's. Het mooie is dat mensen het affakkelen van het vlees niet kennen. Iedereen heeft heerlijk gegeten. Picanha was met chimichuri, brood en een goede frisse salade.

Weinig foto's gemaakt, net even te druk geweest.

6a126c8be296132b71040dda014e9886.jpg


Oh oh oh, wat was het lekker![/img]
f67211ad0ad987907fab098a0ecc31a8.jpg
 
Nice!!!!
 
dat lust ik wel! Ziet er heerlijk uit
 
Lust ik wel
 
Ik moet dat toch ?cht eens gaan doen. Heb er van het weekend eentje gegeten in een restaurant en dat smaakte al best. Dus zelf maken is dan nog lekkerder :)

Hoe lang moet dat affakkelen eigenlijk? Ben zo bang dat het zwart wordt?
 
Heel kort
 
En hoe krijg je die fakkel er in dan?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk

 
Picanha is mijn favoriete stukje vlees op de Q. Altijd lekker. Ook hier ziet het er weer heerlijk uit.
Mooie term eigenlijk "affakkelen" voor vlam in de pan. Die hou ik er in.
 
Ceriel zei:
evanthek zei:
En hoe krijg je die fakkel er in dan?
Door het smeltende vet dat op de hete kolen druipt. Door de dikte van de vetlaag is het vlees beschermd tegen de vlammen
Ziet er geweldig lekker uit, dus eerst low en Slow en dan opstoken en affakkelen tot de gewenste kerntemperatuur, dat ga ik binnenkort proberen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk

 
Lekker hoor, dat ziet er top uit!
 
Ceriel zei:
evanthek zei:
En hoe krijg je die fakkel er in dan?
Door het smeltende vet dat op de hete kolen druipt. Door de dikte van de vetlaag is het vlees beschermd tegen de vlammen
+1
vervolgens regelmatig de thermometer er in en er mee stoppen als de kerntemp. tussen de 45-48 graden zit. Inpakken in alu-folie en dan 20-30 minuten laten rusten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan